فرهنگی‌هنری 20:58 - 10 خرداد 1395
نشست خبری عوامل فیلم سینمایی «فروشنده» با حضور اصغر فرهادی، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری عوامل فیلم سینمایی «فروشنده» با حضور اصغر فرهادی، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی آغاز شد.



اصغر فرهادی و شهاب حسینی توانستند به ترتیب نخل طلای جشنواره کن 2016 را برای بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد دریافت کنند.



فرهادی: قصه فیلم لو نرود



فرهادی در ابتدای این نشست ضمن اعلام اینکه بیشتر افراد حاضر در این نشست خبری فیلم «فروشنده» را ندیده‌اند گفت: از پرداخت به جزئیات قصه خودداری می کنیم و تنها به سوالات حاشیه‌ای پاسخ داده خواهد شد. چرا که ورود به موضوع فیلم صحیح نیست و قصه را لو نمی‌دهیم. ضمن اینکه از فرصت استفاده می کنم و همین جا از تمامی عوامل فیلم تشکر می‌کنم.



فیلم دیر به جشنواره رسید، اما رسید



فرهادی در پاسخ به سوالی مبنی بر رسیدن دیرهنگام فیلم «فروشنده» به داوری جشنواره کن گفت: زمان خاصی برای بازبینی فیلم ها وجود دارد. فیلم ما در آن موقع آماده نبود و ما هم برای حضور در جشنواره کن به نوعی منصرف شدیم و در فکر اکران عمومی فیلم بودیم. تا اینکه مدیریت جشنواره اعلام کرد برخی فیلم‌های دیگر هم به جشنواره راه پیدا می کنند که این اتفاق برای فیلم ما افتادو البته قبلا هم این اتفاق افتاده بود.



خدا نکند روزی فیلمی بسازم که دیده نشود



فرهادی در ادامه درباره علت موفقیت فیلم‌هایش در جذب مخاطب گفت: این برای من جای افتخار و دستاورد بسیار بزرگی است که فیلم هایم در کشورم دیده شوند و مخاطبی داشته باشند. سعی کردم بعد از «رقص درغبار» فیلم هایی را بسازم که نه فقط مخاطب خاص که مخاطب عام را جذب کند. کاری که در نگاه اول کمی سخت می نمود. کلا دوست نداارم روزی برسد فیلمی بسازم که دیده نشود و مخاطب نداشته باشد.



حرف اصلی فیلم های فرهادی، تفکر است



شهاب حسینی هم در این نشست ضمن ابراز علاقه برای بازی در نقش های اندیشه محور گفت: در فیلم های فرهادی همواره تفکر حرف اول را میزند و البته این نوع نگاه بر بازی همه ما اثرگذار است.



سوالی از شهاب حسینی درباره تیتر روزنامه سعودی



شهاب حسینی بازیگر «فروشنده» در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره تیتر روزنامه سعودی گفت: بسیار خوشحالم که عزت سرزمینمان با ابزارهای فرهنگی رقم می خورد. عربستان کشوری است که ادوات جنگی فراوانی دارد اما فرهنگ ندارد. یعنی نتوانسته از طریق ابزارهای فرهنگی در دنیا نفوذ کند. کاری که ما همواره از پس آن بر آمده ایم.



اصغر فرهادی در ادامه در پاسخ به پرسشی پیرامون حضور فیلم های ایرانی در جشنواره های خارجی و تحسین آنها گفت: من در تمامی جشنواره های خارجی حاضر نبودم. از سوی دیگر همه فیلم های ایرانی حاضر در جشنواره ها را هم ندیدم. اما در مورد فیلم «گاو» باید بگویم که این فیلم فقر و ... را نشان می دهد و فیلمی سیاه است اما ارزشمند است و باید بگویم بقای سینمای ایران مدیون فیلمی مثل «گاو» است.



برخی افراد  اصلا سینمایی نیستند و دغدغه شان سینما نیست. من هم کاری به آنها ندارم اما به بقیه می گویم که هیچ سیاه نمایی در «فروشنده» وجود ندارد. می پذیرم که برخی صحنه ها کمی ناراحت کننده هستند اما اینکه بگوییم در جشنواره های خارجی منتظرند تا چنین نماهایی ببینند و جایزه بدهند را قبول ندارم.













ادامه دارد/






7939591
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر ستاد مردمی «پیوند صادق» از برپایی دسته‌های عزاداری در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) از برخی مدارس تا مساجد در کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تمام موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل امور متولیان سازمان اوقاف گفت: هر جا امنا به صورت جدی ورود پیدا کردند چون متناسب با نیاز‌های هر موقوفه انتخاب شدند جهش خوبی در زمینه احیای موقوفات اتفاق افتاده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر هشتمین جشنواره «طنز پهلو» گفت: زبان طنز نیشدار است. شما برای اینکه پایتان به دادگاه مطبوعات باز نشود، باید در نگارش طنز احتیاط کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «تهران ۲۰» شبکه تهران از تغییر و تحولات این برنامه در فصل جدید خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» با فراخوانی که در برنامه های محفل و ماه من اعلام شده بود، در طرح «اکرام ایتام و محسنین» ۱۳۴ هزار نفر حامی جدیدثبت نام کردند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در آیین پایانی ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در قسمت جمع بندی مطرح کردیم باید به چند موضوع به صورت ویژه توجه شود؛ اول اینکه گفتگو‌های فرهنگی بهترین راه حل برای حل منازعات منطقه‌ای و جهانی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تحویل غرفه‌های خودساز این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ناشران از امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات سابقه درخشانی دارند و همکاری آنها بی نظیر است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: دستگاه‌ها در ارمنستان زمینه آموزش زبان فارسی را به عنوان زبان رسمی ایجاد کرده‌اند که موجب افزایش گفتگو‌ها می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است