ورزشی 09:44 - 06 خرداد 1394
بانوی مدال آور دوومیدانی نوجوانان آسیا در گفت‌وگو با ایسنا:
دارنده مدال برنز مسابقه‌های دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا گفت: تاکنون در هر مسابقه‌ای که شرکت کردم توانستم رکوردم را بهبود ببخشم، خوشحالم که در مسابقه‌های قهرمانی آسیا نیز کسب مدال با شکستن رکورد ایران همراه بود.

کسب مدال برنز آسیا با شکستن رکورد ایران لذت بخش تر شد

امینه کشیری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره مسابقه های دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا، اظهار کرد: سطح مسابقه‌های قهرمانی آسیا بسیار بالا بود و خوشبختانه تمام رقیبان قدرتمند هم دراین رقابت‌ها حضور داشتند که رقابت با این پرتابگران خیلی به من کمک کرد و این موضوع به همراه کسب مدال برنز پرتاب چکش برای من بسیار راضی کننده بود. حریفان اصلی من از کشور چین بودند که در سطح جهان هم قدرتمند هستند و حدود 15 الی 20 متر از من بیشتر پرتاب می‌کنند. با درنظر گرفتن این رکوردها ثابت می‌شود که این رقیبان قدرتمند هستند و رقابت با آن ها بسیار دشوار است اما من قول می دهم اگر امکانات خوب در اختیارم قرار بگیرد حتما به 63 متر می‌رسم و مدال نقره آسیا را به دست بیاورم.

کشیری درباره کسب مدال برنز قهرمانی آسیا و شکستن رکورد پرتاب چکش نوجوانان ایران، گفت: من هرزمانی که در مسابقه‌های قهرمانی کشور شرکت کردم توانستم رکورد پرتاب چکش ایران را در بخش دختران نوجوان بهبود ببخشم. در قهرمانی آسیا هم توانستم با رکورد 48 مترو 25 سانتی متر سوم شوم و 66 سانتی متر رکورد پرتاب چکش را که در اختیار خودم بود بهبود ببخشم. این رکورد بسیار خوبی بود که برجای گذاشتم و اینکه توانستم با این پرتاب علاوه برشکستن رکورد ایران مدال برنز مسابقه ها را هم به دست بیاورم باعث خوشحالی بیشتر من شد.

او درباره آغاز فعالیتش در دوومیدانی گفت: در حال حاضر من 16 سال دارم و حدود دو سال است که در رقابت‌های حرفه ای دوومیدانی شرکت می‌کنم. خواهر من در پرتاب دیسک فعالیت می‌کند و با تشویق های او بود که من دوومیدانی را شروع کردم و توانستم در آسیا سوم شوم. پیش از این هم در مسابقه های آسیایی تایلند پنجم شده بودم.

کشیری ادامه داد: در جایی که من تمرین می‌کنم حتی دایره پرتاب وجود ندارد و هرلحظه امکان آن هست که چکش رها شود و به کسانی که در زمین هستند آسیب برسد. تمرین کردن در چنین شرایطی سخت است. در واقع من در زمین چمنی در استان گلستان تمرین می‌کنم که برای فوتبال است و چاله هایی که براثر پرتاب من درزمین ایجاد می‌شود باعث آسیب فوتبالیست ها نیز می‌شود که بسیار خطرناک است. این یک مشکل بسیار بزرگ است که دایره پرتاب وجود ندارد و پرتابگر باید روی آسفالت بچرخد و پرتاب کند.

کشیری با بیان این که برجای گذاشتن رکورد و نتایج خوب نیازمند توجه مسئولان است، اظهار کرد: مسئولان باید پیگیری لازم برای بهبود شرایط دوومیدانی کاران را انجام بدهند. اگر امکانات خوب در اختیار ما قرار بگیرد این توانایی را داریم که پیشرفت کنیم و مقام های بهتری در آسیا و حتی جهان کسب کنیم. با وضعیت نامناسب فعلی از نظر امکانات توانستیم یک مدال طلا و یک برنز در مسابقه های قهرمانی آسیا به دست بیاوریم و این نشان می‌دهد که توانایی و استعداد لازم وجود دارد و با امکانات بهتر می‌توان بهترین رکوردها را به دست می‌آورد.

او درباره انتظارش از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المیپک نیز اظهار کرد: از مسئولان ورزش کشور می‌خواهم به دوومیدانی توجه کنند. این رشته مشکل اسپانسر دارد و به نظرم مشکل کوچکی هم نیست، چرا که نبود آن عواقب زیادی دارد.خواهش می‌کنم به چنین مسائلی دقت کنند تا دوومیدانی هم توسعه یابد. ایران استعدادهای خوبی در دوومیدانی دارد اما به دلیل مشکلات موجود هیچ وقت نمی‌توانند کار کنند و به موفقیتی برسند.

دارنده مدال برنز مسابقه های قهرمانی آسیا درباره حضور مربی خارجی در دوومیدانی، گفت: مسلما حضور مربی خارجی کمک زیادی به دوومیدانی کاران می‌کند چون قطعا یک مربی خارجی اصول پرتاب چکش را بهتر می داند. متاسفانه در ایران مربی خوب خانم در ماده پرتاب چکش نداریم و همین شرایط را برای من سخت کرده است. این شرایط برای خیلی از دوومیدانی کاران وجود دارد که امیدوارم برطرف شود.

کشیری درباره دریافت نکردن دستمزد و پاداش اظهار کرد: پیش از اعزام به قهرمانی آسیا قولی مبنی بر دادن پاداش به مدال آوران داده نشد، اما من فکر می کنم بابت شکستن رکورد باید جایزه ای به ورزشکاران بدهند و نمی‌دانم که چرا تا الان به من نداده‌اند. هرچند که شنیده‌ام به مدال آوران تیم های ملی حقوق داده می‌شود. در کل دستمزد خاصی به ما داده نمی‌شود و قبل از اعزام به رقابت ها نیز پولی را دریافت نمی‌کردیم. قطعا اگر مبلغی به بچه ها داده شود اشتیاق ما بیشتر می‌شود. در صورتی که مسئولان یک قدم بردارند بچه ها نیز تلاش‌شان 10 برابر می‌شود.

او در پایان گفت: من خیلی دوست دارم که توجه بیشتری به من و همه دوومیدانی کاران صورت بگیرد. من خیلی دوست داشتم که در مسابقه های قهرمانی کشور بزرگسالان شرکت کنم که به دلایلی نتوانستم. رکورد بزرگسالان 44 متر است و در تمرینات موفق شدم که رکورد این رده را بشکنم. بنابراین دوست دارم مسئولان فدراسیون هم اعتماد بیشتری به من و همه جوانان و نوجوانان بکنند و اجازه بدهند خودمان در مسابقه ها نشان بدهیم.

انتهای پیام


6452178
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس بسیار کم است و باید در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ به عنوان آخرین تورنمنت برای کسب سهمیه، عملکردی متفاوت داشته باشد و در اکثر مسابقاتش برنده از زمین خارج شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی و عضو کمیسیون اتحادیه جهانی کشتی از لیست داورانی که شانس قضاوت در المپیک را داشت، کنار گذاشته شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره باخت سرخپوشان برابر آلومینیوم و حذف از رقابت‌های جام حذفی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نوذر رودنیل کارشناس داوری درباره قضاوت عرب براقی در بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران»  امین میرزازاده گفت: تلاش می‌کنم با خوشرنگ‌ترین مدال المپیک دل مردم را شاد کنم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در حاشیه مسابقات بین‌المللی جام جهان پهلوان تختی از قهرمان جهان و آقای ورزش ایران تجلیل شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دوومیدانی‌کار ایران موفق شد در ماده پرتاب چکش قهرمانی جوانان آسیا به مدال نقره دست پیدا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان اصفهان بعد از برد مقابل استقلال ملاثانی در جام حذفی اعلام کرد مسلمان شده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خوردن چهار گل نه تنها در ایران، بلکه کلاً در فوتبال خوب نیست و ناراحتم می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس گفت: گل خوردن در وقت‌های اضافی برای تیمی مثل ما که نفرات باتجربه‌ای دارد، نباید رخ بدهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است