استانی 14:55 - 11 بهمن 1393
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خبر داد
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح «نیاز سنجی آموزش‌های مهارتی مورد نیاز بازار کار خراسان جنوبی» گفت: نتیجه این طرح یک‌هزار و 782 عنوان حرفه مورد نیاز بازارکار استان بود.

شناسایی 1780 حرفه مورد نیاز بازار کار در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری طرح پژوهشی به عنوان «نیاز سنجی آموزش‌های مهارتی مورد نیاز بازار کار در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات در خراسان جنوبی» در شهرستان‌های استان اجرایی شد.

وی تصریح کرد: نتیجه این طرح که جامعه هدف آن متشکل از کارشناسان دستگاه‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی سه بخش صنعت، کشاورزی و خدماتی در استان به تعداد یک‌هزار و 554 نفر بودند، احصاء یک‌هزار و 782 عنوان حرفه مورد نیاز بازار کار استان است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد: نتایج این طرح برای بهره‌برداری در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان که در بحث مهارت آموزی و اشتغال دخیل هستند، قرار گرفته است.

اجرای طرح نیاز سنجی آموزش روستایی در استان

خوشایند همچنین به اجرای طرح نیاز سنجی روستایی اشاره کرد و گفت: با توجه به ماده هشت قانون 194 برنامه پنجم توسعه، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مکلف به نیاز سنجی آموزش روستایی با همکاری دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها شده است.

وی یادآور شد: این طرح تاکنون در سه شهرستان قاینات، درمیان و نهبندان به اتمام رسیده و در چهار شهرستان بیرجند، طبس، سربیشه و فردوس نیز در حال اجراست. این اداره تا پایان سال 94 در سراسر استان این طرح را اجرا می‌کند.

تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای

خوشایند با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مجوز تبدیل وضعیت استخدامی تعداد 4 هزار و 876 نفر از مربیان حق‌التدریس خود را به صورت رسمی و پیمانی دریافت کرده است، افزود: این قانون مشمول کسانی است که از 31 شهریور سال 91 به قبل مشغول به تحصیل بوده و در سال 93 نیز تدریس کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 97 مربی حق‌التدریس در مجموعه فنی و حرفه‌ای استان وجود دارد، اضافه کرد: تبدیل وضعیت این مربیان در سال 94 انجام می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح نیازسنجی آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای استان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 22 آموزشگاه غیردولتی استان اعتبارسنجی شده‌اند و تلاش می‌شود تا پایان سال 94 همه آموزشگاه‌های آزاد اعتبارسنجی شوند.

خوشایند به اجرای طرح آموزش بازار محور اشاره کرد و گفت: در این الگو آموزشی جدید، کارآموزان همزمان با آموزش حرفه مورد نیاز، فرآیند تولید، بازاریابی و فروش محصول یا ارائه خدمات را در یک محیط واقعی یا شبیه سازی شده زیرنظر مربیان و متخصصان بازارکار فرا می‌گیرند.

افتتاح 3 پروژه عمرانی فنی و حرفه‌ای استان در دهه فجر

وی ادامه داد: این الگو پس از اجرایی شدن به صورت پایلوت در برخی از استان‌های کشور و پس از اصلاح روند آماده اجرایی شدن در سراسر کشور است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در دهه فجر امسال، افزود: برگزاری مسابقات ورزشی بین کارکنان، برگزاری جشن دانش ویژه فرزندان کارکنان و کارآموزان، برگزاری نمایشگاه مهارت و برگزاری دوره آموزشی گذر مهارت در حرف عکاسی و گیاهان دارویی در مرکز خواهران بیرجند از جمله این برنامه‌هاست.

خوشایند خاطرنشان کرد: همچنین طی این دهه سه پروژه شامل سوله آموزشی مرکز سرایان، کارگاه آموزشی مرکز طبس و سلف و خوابگاه مرکز فردوس افتتاح می‌شود.


5742177
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است