اقتصادی 13:51 - 27 مرداد 1398

اعزام ۱۳ ناوگروه به آب های منطقه در یک سال اخیر

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حسن خانزادی امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه ملتی که در آن شهادت ارزشمند است هیچ هراسی از دشمن ندارد، گفت: تجارت دریایی روز به روز در حال پیشرفت و گسترده تر شدن است و بخش های زیادی که از آن به عنوان دارایی در صنعت دریایی نام می بریم، تغییر کرده است به گونه ای که فناوری در آن حرف نخست را می زند. توسعه فناوری در کشتی ها تأثیر بالایی در این صنعت گذاشته و پیشرفت هایی که در این حوزه داشته ایم حضور در دریا را معنی دار تر و در عین حال پیچیده تر کرده است.

وی با اشاره به آزادی کشتی هپی نس از بندر جده عربستان پس از مدت طولانی و مشکلاتی که داشت، افزود: این کشتی روز گذشته با اسکورت نیروی دریایی ارتش که به کمک شرکت ملی نفت کش آمده بود، وارد آب های سرزمینی شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: علت اسکورت هپی نس، ترس از دزدان دریایی نبود بلکه وجود و استقرار نیروهای نظامی امریکا و انگلیس و ترس از تعرض به هپی نس سبب شد که این نفت کش را تا آبهای سرزمینی اسکورت کنیم.

دریادار خانزادی تصریح کرد: طی یک سال گذشته ۱۳ ناوگروه به منطقه اعزام کرده ایم در حالی که در سالهای گذشته به طور متوسط ۶ ناوگروه در هر سال اعزام می شد. ضمن اینکه شرایط اعزام های یک سال اخیر فرق کرده و به صورت شرایط رزمی و با آمادگی کامل بوده است. بیش از ۵۰۰ روز دریانوردی در ۳۰۰ مایلی نوار ساحلی کشور داشته ایم و این موضوع قابل تعمیم به نیروی دریایی سپاه که در تنگه هرمز و خلیج فارس مستقر است، خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار تلاش شبانه روزی ناوگروه ها، تعدادی از نیروهای دریایی ارتش، گشت دریایی شبانه روزی داشتند که به اینها نیروهای اطلاعاتی و موشکی را نیز باید اضافه کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه هر لحظه از وضع دشمن آگاه بودیم، گفت: این آمادگی کامل آنها را وادار کرد که یک دور ایستایی در منطقه نسبت به آب های ایران داشته باشند. البته امکان فرار نخواهند داشت و دوره بزن در رو پایان یافته است.

امیر دریادار خانزادی به فعالیت کارخانجات نیروی دریایی ارتش و آماده سازی شناورها اشاره و تصریح کرد: در یک سال گذشته این کارخانجات ساخت تجهیزات پیشرفته را انجام داده اند. سال گذشته ناوشکن سهند و زیردریایی فاتح  به نیروی دریایی ملحق شد.


10212071
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: دست دلالان و سوداگران با راه اندازی سامانه خودنویس کوتاه و بازار اجاره به سمت ثبات هدایت می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر آخرین آمار جمعیت دام پروار گوساله به ۱۵۰ هزار راس رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در برابر تقاضا، نوسانی در بازار مرغ ایام پرتقاضای ماه رمضان نخواهیم داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی گفت: گرچه قرار بود تا پایان سال گذشته ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی رفع تداخل شوند، اما بدلیل نقض عکس‌های هوایی و نقشه‌های منابع طبیعی تا پایان سال گذشته تنها ۶۸ درصد اراضی رفع تداخل شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: براساس آخرین آمار سطح زیرکشت زعفران در کشور ما ۱۳۳ هزارهکتار است که با افزایش عملکرد در هکتار، امکان تولید هزارتن محصول در کشور ما وجود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در ماه‌های اخیر، بیش از ۴۵ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست به پروژه‌های فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفت‌کوره واحد‌های پالایشی گام برداشته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که ۲۲ درصد آن از طریق واردات تامین می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی شاهد تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و همچنین پروژه‌های مسکن ملی در شهر جدیدپردیس خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است