گوناگون 17:00 - 04 دی 1393
سیگار کشیدن موجب تحریک مدار یک مدار مغزی می‌شود مداری که به‌صورت مستقیم با درد مرتبط است.

سیگار کشیدن موجب افزایش کمردردهای مزمن می‌شود

پیامبر اکرم صلی الله علیه واله فرمودند:هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگی کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش به او عطا می کند.

 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، بر اساس آخرین یافته‌های به دست آمده، افرادی سیگاری بیش از سایرین در معرض کمر دردهای مزمن هستند. سیگار کشیدن موجب تحریک مدار یک مدار مغزی می‌شود مداری که به‌صورت مستقیم با درد مرتبط است، موضوعی که موجب افزایش کمردرد می‌شود.



کمردرد یکی از شایع‌ترین مشکلات موجود در سراسر دنیا و شایع‌ترین دلیل مرخصی‌های طولانی‌مدت کارمندان و دومین دلیل مراجعه به پزشکان است. در این میان سیگار کشیدن موجب فعالیت بیشتر بخش‌هایی از مغز می‌شود که مقاومت انسان را در برابر کمر دردهای مزمن کاهش می‌دهد.



دانشمندان عقیده دارند، دو ناحیه هسته اکومبنس و غشای جلویی مغز در افراد سیگاری ارتباط قوی با یکدیگر دارند؛ ارتباطی که آن‌ها را در معرض کمردردهای بسیار شدید قرار می‌دهد. بنا بر آمار موجود، افراد سیگاری سه برابر بیشتر از غیر سیگاری‌های از کمردرد رنج می‌برند.



اما این موضوع بدین معنا نیست که خطر دردهای این‌چنینی تا پایان عمر سیگاری‌ها را تهدید می‌کند. بلکه ترک سیگار در هرزمانی که باشد ارتباط میان دو ناحیه هسته اکومبنس و غشای جلویی مغز را کمتر می‌کند و درنتیجه احتمال کمردرد به نحو چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند. بنابراین اگرچه تأثیر سوء سیگار ب سلامتی انسان امری به اثبات رسیده است، اما کنار گذاشتن آن می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری مشکلات را از بین ببرد.

 

سلامانه /2021



 


5483270
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است