اجتماعی 10:57 - 11 مرداد 1393
نصیری تشریح کرد:
مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی شرایط ادامه بیمه‌پردازی به صورت اختیاری را تشریح کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌ اجتماعی، سیروس نصیری مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: افرادی که به عللی غیر از علل مندرج در قانون تأمین‌اجتماعی از ردیف بیمه‌شدگان خارج شده یا بشوند و یا به عبارتی در تاریخ ارائه تقاضای بیمه مشمول هیچ یک از نظام‌های بیمه‌ای نباشند، می‌توانند در صورت تمایل بیمه خود را به صورت اختیاری ادامه دهند.



وی با اشاره به این‌که متقاضی ادامه به طور بیمه اختیاری باید حداقل 30 روز سابقه پرداخت حق‌بیمه، به عنوان یکی از شرایط ادامه بیمه به صورت اختیاری را داشته باشد، افزود: متقاضی که قبلاً با اشتغال در کارگاه‌ها و مؤسسات مشمول قانون تأمین‌اجتماعی و یا  براساس مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد دارای حداقل 30 روز سابقه پرداخت حق‌بیمه باشد، می‌تواند با مراجعه به نزدیکترین شعبه محل سکونت خود درصورت احراز شرایط مقرر نسبت به ارائه تقاضا، انعقاد قرارداد و پرداخت حق‌بیمه اقدام کرده و با رعایت ضوابط مربوطه از تعهدات قانونی شامل بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت و خدمات درمانی سازمان بهره‌مند شود.



وی با اشاره به این‌که سن متقاضی دیگر شرط ادامه بیمه به صورت اختیاری است، گفت: حداکثر سن پذیرش درخواست متقاضی ادامه بیمه به صورت اختیاری برای مردان و زنان 50 سال تمام در تاریخ ثبت تقاضا است، درصورتی که سن متقاضی بیشتر از سن اشاره شده باشد، پذیرش تقاضا منوط به داشتن سابقه پرداخت حق‌بیمه معادل مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود.



نصیری درخصوص ارائه تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اختیاری، گفت: مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگی درصورت احراز شرایط قانونی به بیمه‌شدگان اختیاری تعلق می‌گیرد و درصورت بیماری و بارداری، مشمولین می‌توانند از خدمات درمانی واحدهای درمانی ملکی و طرف قرارداد سازمان برخوردار ‌شوند.



وی بااشاره به اینکه بهره‌مندی بیمه‌شدگان اختیاری از مزایای قانون تأمین‌اجتماعی منوط به پرداخت حق‌بیمه است نه اشتغال، تصریح کرد: بنابراین سازمان درصورت وقوع ازکارافتادگی جزئی تعهدی به ارائه حمایت ندارد، زیرا مسئله ازکارافتادگی جزئی و پرداخت مستمری در این زمینه، در حوادث ناشی از کار مطرح است که در خصوص بیمه‌شدگان اختیاری موضوعیت ندارد.



مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی درخصوص تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اختیاری، گفت: باتوجه به تعاریف قانونی مربوطه، این گروه از بیمه‌شدگان مشمول دریافت، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، کمک ازدواج، بیمه‌بیکاری و... نبوده ولی پرداخت هزینه‌های وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) و کمک هزینه کفن و دفن به بیمه‌شدگان اختیاری بلامانع خواهد بود.



وی با بیان این‌که نرخ پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان اختیاری 29 درصد است، تأکید کرد: نرخ پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان ادامه بیمه به طور اختیاری برای استفاده از تمامی تعهدات قانونی مقرر 26 درصد بوده و 3 درصد حق‌بیمه مانند بیمه‌شدگان اجباری به عهده دولت است.



انتهای پیام/ 


4370441
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معلمان جهادگر این روزها راوی اخبار امیدبخش برای دانش آموزان هستند؛ در این گزارش روایت هایی از معلمانی جهادگر داریم که مدرسه روستایی را بعد از 6 سال تعطیلی راه اندازی کردند یا معلمی که برای یافتن دانش آموزان نیازمند در سوپرمارکت ها آگهی می د...
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» عضو شورای شهر تهران با اشاره به قرارداد شهرداری تهران با چین گفت: حرکت به سمت برقی سازی حمل و نقل عمومی، بخش قابل توجهی از آلودگی هوای تهران را کاهش می دهد لذا باید برای به سرانجام رسیدن این قرارداد کمک کنیم.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون وزارت آموزش و پرورش مواردی را که در امتحانات نهایی جزو تخلفات و تقلب محسوب می شوند، توضیح داد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» بی بی سی فارسی تلاش زیادی کرده تا در گفت وگو با یاسین رامین و همسرش مهناز افشار، این مجرم محکوم به حبس در پرونده اختلاس از جمعیت هلال احمر را در افکار عمومی تبرئه کند؛ بر این اساس 24 صفحه از جزئیات اقدامات مجرمانه یاسین رامین توسط تسنیم منت...
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» پلیس در مورد پوشاندن یک زن با پتو در طرح نور توضیحاتی ارائه کرد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» بوتولیسم یک بیماری خطرناک است که توسط نوعی باکتری ایجاد می شود؛ این باکتری می تواند از طریق برخی مواد غذایی منتقل شود؛ علیرغم راهکارهای ساده ای که برای پیشگیری از این بیماری وجود دارد سال گذشته 227 نفر در کشور به بوتولیسم مبتلا شده اند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون فنی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به سلامتی و ایمنی خون های اهدایی در کشور گفت: به دلیل سالمندی جمعیت، اهدای خون در گروه های سنی بالای 40 سال، روند افزایشی دارد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» هفته روابط عمومی و ارتباطات بهانه ای است که هر سال به مسئولین یادآوری می کند که بخشی از ظهور و بروز عملکرد آنها و مجموعه تحت مدیریت شان مرهون تلاش کسانی است که مجاهدانه و ایثارگرانه در روابط عمومی مشغول فعالیت هستند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از تولید 70 درصد تجهیزات انتقال خون در کشور خبر داد و گفت: میزان تولید پلاسما از 180 هزار لیتر در سال گذشته به 300 هزار لیتر در سال جاری رسیده است.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های تهران با اشاره به اینکه 31 اردیبهشت آخرین فرصت سنجش سلامت کلاس اولی ها است، گفت:تأخیر در سنجش سلامت دانش آموزان باعث دیر رسیدن کتاب های درسی به دست دانش آموزان در روز اول مهر می شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است