بین‌الملل 07:45 - 03 آبان 1399
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز (شنبه) اعلام کرد، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جریان گفت‌وگو با وزیر خارجه باکو درباره برقراری آتش‌بس فوری در قره‌باغ ابراز امیدواری کرد.

نانسی پلوسی خواستار آتش‌بس فوری در قره‌باغ شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز جمعه جیحون بایراموف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در سفری رسمی عازم ایالات متحده شد و با شماری از مقام‌های آمریکایی از جمله نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار داشت.

در بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: نانسی پلوسی گفت امیدوار است که فوراً جنگ در منطقه متوقف شود و آتش‌بس بشردوستانه از سر گرفته شود. او همچنین به اهمیت عدم مداخله در درگیری توسط کشورهای ثالث و همچنین عدم پذیرش گسترش درگیری اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات به‌زودی از سر گرفته شود و تحت حمایت گروه مینسک ادامه یابد.

درگیری در خط تماس قره‌باغ از ۲۷ سپتامبر آغاز شد. طرفین یکدیگر را به آغاز درگیری متهم می‌کنند. جامعه بین‌المللی قویا تشدید تنش‌ها را محکوم کرده و از طرفین خواسته است تا اختلافات را از طریق گفت‌وگو حل و فصل کنند. در این میان، ترکیه به حمایت کامل از جمهوری آذربایجان متعهد شده است.

ایروان و باکو دو توافق آتش‌بس به امضا رسانده‌اند اما در اجرا ناکام مانده‌اند. ظرف چند روز گذشته، نیروهای جمهوری آذربایجان در بخش جنوبی پیشروی چشمگیری کرده‌اند.

از سوی دیگر وزارت خارجه جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد، جیحون بایراموف در جریان سفر به واشنگتن همچنین با روسای گروه مینسک در خصوص وضعیت در قره‌باغ رایزنی کرده است.

در این بیانیه آمده است: وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در این دیدار گفت که طرف ارمنستانی دو مرتبه قواعد آتش‌بس انسانی را نقض کرده و به عمد غیرنظامیان آذربایجانی و همچنین شهرها و زیر ساخت‌های خارج از منطقه درگیری را هدف موشک قرار داده است. این وزیر همچنین درباره اظهارات مقام‌های ارمنستان درباره فقدان یک راهکار دیپلماتیک برای این درگیری اشاره کرد. او گفت که این اقدامات و اظهارات به وضوح نشان‌دهنده سیاست مخرب طرف ارمنستانی است.

انتهای پیام


10777181
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیرخارجه انگلیس در نخستین سفرش به قرقیزستان مدعی شد که این کشور شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و بیشکک باید حق انتخاب شریکان را داشته باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، برخی فرماندهان دیگر نیز استعفا خواهند کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا در پی یورش پلیس آمریکا به محوطه آن و بازداشت دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌ها را تعطیل کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» چین اتهام فعالیت جاسوسی در آلمان را «قاطعانه» رد کرد و از برلین خواست که وجهه پکن را خدشه‌دار نکند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز محاکمه رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دادستان نیویورک دونالد ترامپ را به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور متهم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برخورد دو بالگرد نظامی با یکدیگر در مالزی مرگ هر ۱۰ سرنشین در محل حادثه قبل از اعزام به بیمارستان، تایید شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تایید کرد که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهدافی که تعیین کرده بود نرسیده است و این معنایی جز شکست ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس با دنباله روی از آمریکا، برنامه‌هایی را برای ارائه بزرگترین بسته کمک نظامی لندن به کی‌یف اعلام کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر اجرایی اتاق فکر هنگ کنگ معتقد است آمریکا به عنوان بزرگترین تامین کننده سلاح در جهان نمی‌تواند حامی صلح و آرامش باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران غیرقانونی که به این کشور وارد شدند را به روندا امضا کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است