استانی 13:30 - 30 مرداد 1398

ضرورت مناسب سازی رمپ ها/ رعایت حقوق معلولین در استان

محمود داربام در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: با نگاهی ساده به اطراف می توان به عدم مناسب سازی مکان ها و دستگاه ها برای عبور معلولین، جانبازان، زنان باردار، افراد مسن و ... پی برد.

داربام با اشاره به اینک ورودی پارک های استان نیز دسترسی مناسبی برای جامعه هدف ندارند، عنوان داشت: همچنین ارتقای ظرفیت های عبور و مرور در مناطق مختلف شهری ضروری است.

داربام با تاکید بر اینکه مواد قانونی مختلفی مانند ماده "۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولین" بر حمایت از این حوزه تاکید  دارد، اظهار کرد: قانون و مقررات شهرسازی برنامه ریزی و طراحی برای تسهیل حرکت معلولین در سطح شهر را الزام می داند و متولیان موظف هستند که نسبت به رعایت مقررات در ساخت و سازها اقدام کنند.

وی با تاکید بر برنامه سوم توسعه و سایر این موارد افزایش ظرفیت ها و مناسب سازی توسط شهرداری ها با آماده سازی و مناسب سازی معابر عمومی با اولویت معابر اصلی و نزدیک به تقاطع ها را از محور اقدامات دانست.

وی افزود: همچنین در راستای سیاست های کلی این حوزه، مناسب سازی بناها و مراکز خدمات عمومی و خدمات شهری با محوریت جانبازان، معلولین و ... مورد تاکید قرار گرفت.

مشاور استاندار در امور ایثارگران گفت: ‌طبق ماده ۲ ‌ قانون  حمایت از معلولین تمام وزارت خانه ها، سازمان ها، مؤسسات، شرکت ها و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان ها، اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنتد  که امکان دسترسی و بهره مندی این ظرفیت ها برای معلولان و افراد عادی نیز فراهم شود.

وی افزود: طبق تبصره ۲ این قانون، شهرداری ها موظفند از صدور پروانه احداث و پایان کار برای آن تعداد از ساختمان هاو اماکن عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به حوزه معلولان را رعایت نکرده اند، خودداری کنند.

داربام گفت: تاکنون اقداماتی در این راستا انجام گرفته، اما پوشش پاسخگویی مناسبی را برای جامعه هدف محقق نکرده است.

وی افزود: امید است با تعامل همه جانبه دستگاهی نگاه صحیح تری نسبت به مناسب سازی ها شکل بگیرد.


10214551
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است