استانی 16:19 - 06 آذر 1393
‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اعتبار مورد نیاز جهت اجرای طرح‌های تحقیقاتی آلودگی هوای اراک را سه میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: نیازمند تامین اعتبار جهت پرداخت بدهی‌های پژوهشی و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

نیاز سه میلیاردی جهت اجرای طرح تحقیقاتی آلودگی هوای اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، طاهری احمدی در نشست تخصصی اعضای هیئت علمی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اراک با معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه استان مرکزی دارای 1.5 میلیون نفر جمعیت است اما، در حوزه سلامت به حدود دو میلیون نفر خدمات می‌دهد، افزود: این استان در شاهراه مواصلاتی کشور قرار دارد و تصادفات بار عمده‌ای بر دوش حوزه سلامت استان هستند.

وی استان مرکزی را به عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور دارای سهم پنج درصدی از تولید ثروت ایران عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک دارای 242 عضو هیئت علمی و شش دانشکده بوده و 4500 دانشجو در 66 رشته تحصیلی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی خواستار کمک وزارت بهداشت در خصوص تامین هزینه بخش پژوهش و تحقیق در این دانشگاه شد و افزود: بودجه تحقیقاتی این دانشگاه 600 میلیون تومان مصوب شده که از این میزان تنها 100 میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به معضل آلودگی هوای اراک گفت: تا امرو تحقیقات اساسی چندانی در این حوزه صورت نگرفته و مشکلات آلودگی آب نیز از دیگر معضلات در این استان است.

وی با بیان اینکه آمار برخی سرطان‌ها در اراک همچون سرطان ریه و مثانه دو برابر آمار کشوری است، افزود: بیماری ام‌اس نیز رو به افزایش است اما، جهت تحقیقات در خصوص این معضلات بودجه‌ای وجود ندارد.

‌انتهای پیام


5284711
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است