گوناگون 03:30 - 28 دی 1395
احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، طی نامه‌ای به رئیس شورای شهر تهران، ‌از سمت خود استعفا داد. قرار است امروز متن این استعفا در صحن علنی شورای شهر تهران بررسی و به رأی گذاشته شود.

این عضو شورای شهر که سابقه حضور 10ساله در این نهاد را دارد، از سوی رئیس‌جمهور‌ به‌عنوان رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی معرفی شده است. بنابراین گزارش، شورای شهرتهران در دور چهارم فعالیتش در مقایسه با شوراهای شهر اول تا سوم بیشترین تعداد استعفاها را داشته است. پیش از این 3عضو شورای شهر اول به‌دلیل رفتن به وزارتخانه یا حضور در انتخابات مجلس از عضویت در شورای شهر استعفا کرده بودند اما از ابتدای تشکیل شورای شهر چهارم تاکنون 4مورد استعفا به ثبت رسیده است.

نخست محمدمهدی مفتح که همزمان با شورای شهر تهران در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از حوزه تویسرکان انتخاب شد و مجلس را برگزید و متعاقب آن مسعود سلطانی‌فر به‌عنوان عضو علی‌البدل جایگزین وی شد. نفر دومی که از شورای شهر تهران استعفا کرد، مهدی حجت بود.

وی نیز ریاست بر سازمان میراث فرهنگی را بر عضویت در شورای شهر تهران ترجیح داد و ولی‌الله شجاع پوریان را جایگزین خود ساخت اما بعد از چند‌ماه مسعود سلطانی‌فر نیز پس از آنکه از سوی رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری انتخاب شد از شورای شهر رفت و علی صابری حقوقدان به‌عنوان سومین عضو علی‌البدل جایگزین وی شد. دست آخر هم اینکه چند‌ماه مانده به پایان عمر شورای شهر چهارم احمد مسجدجامعی با خروج از شورای شهر به‌منظور قبول پست ریاست بر کتابخانه ملی، افشین حبیب‌زاده را جایگزین خود می‌سازد تا متعاقب آن شاهد چهارمین تغییر در ترکیب اعضای شورای شهر چهارم باشیم.


8674142
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است