اقتصادی 12:48 - 05 اردیبهشت 1403
رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: ایران به یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد.

ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد

مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: پایه‌های مستحکم صادرات دانش بنیان در حال بنا شدن است و نتیجه آن طی سال‌های آینده قابل مشاهده خواهد بود به طوری که ایران به یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد.

او بیان کرد: ما به دنبال افزایش مقاصد صادراتی هستیم که می‌تواند سهم بیشتری از بازار‌ها را در اختیار ایران قرار بدهد و محدودیت‌های قیمت‌گذاری برای ایران را از میان بردارد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: با برگزاری هر نمایشگاه یک میلیارد یورو به صادرات کشور افزوده شده و ما قصد داریم با برپایی ایران اکسپو ۲۰۲۴ این میزان را به ۲ میلیارد یورو برسانیم.

به گفته ضیغمی، سال هزار چهارصد و سه و اجلاس آفریقا هر نمایشگاه به نظرم خوش پتانسیل خودش را دارد می‌تواند عملاً یک بهم رسانی را ایجاد کند یک فعالیتی را اصطلاحاً جوش بدهد نمایشگاه ۱۴۰۳ یک پتانسیل قابل توجهی خودش دارد و شرکت‌های قوی‌تری که از ایران دارند میان شرکت‌های پتانسیل بیشتر و تجار قوی‌تری که از خارج از کشور با کیفیت ما وقت گذاشتیم دعوت کردیم و داردن تو این برنامه شرکت می‌کنند و برنامه ویژه‌ای داریم و بازدید از مراکز صنعتی ایران شرکت‌های بزرگ توانمند ایران و خوب این برنامه‌ها را پارسال نتوانستیم هماهنگ کنیم خود اینها می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد در اینکه این توافقات هرچه بیشتر به قرارداد‌ها و قرارداد‌های فروش بتواند منجر بشود.


12050280
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اصلاحیه مصوبه هیات وزیران برنج و روغن خام به لیست کالاهای مشمول دریافت ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی اضافه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت کند تا برای سهامداران این سود واریز شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی اعلام کرد: کنترل شاخص‌های پولی اثرگذار بر تورم انتظار می‌رود شاخص نرخ تورم نیز در ماه‌های آتی ارقام پایین‌تری را ثبت نماید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق اعلام شرکت راه آهن ۱۰ واگن جدا شده محموله صادراتی افغانستان از ایستگاه راه آهن عبور و به مرز رازی رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز ۱۷ اردیبهشت، شاخص کل بورس هزار و ۶۱۹ واحد کاهش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند حرکتی شاخص کل بورس و شاخص کل هم وزن نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه سراسری تولیدکنندگان تخم مرغ گفت: سال گذشته ۱۳۷ هزار تن صادرات تخم مرغ داشتیم و هدفگذاری ما برای امسال ۱۵۰ هزار تن صادرات است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، با توجه به روند افزایش میزان جوجه ریزی ها و تولید مرغ، صادرات مرغ از اواخر سال گذشته آغاز شد و پیش بینی می شود که تا پایان سال حداقل ۳۰۰ هزارتن مرغ صادر شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت برق گفت: رکورد معاملات برق در بورس انرژی در تاریخ صنعت برق کشور شکسته شد و در یک روز ۱۶۳ میلیارد تومان معامله در بورس انرژی صورت گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در ۵ هزار هکتار زمین آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است