استانی 15:57 - 23 مرداد 1399

کمبود تجهیزات آتش نشانی در شرق گلستان/۶شهربرای مهارآتش به خط شدند

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه صبح پنج شنبه آتش به جان ساختمان اداره امور مالیاتی آزادشهر افتاد تا بار دیگر کمبود امکانات و تجهیزات آتش نشانی شهرهای استان را گوشزد کند.

روند روبه رشد آپارتمان‌سازی و ساختمان‌های چندطبقه، فرسوده بودن بافت شهری و معابر تنگ و باریک و امکانات کم ایستگاه‌های آتش‌نشانی و نداشتن نردبان بلندمرتبه از چالش‌های پیش روی آتش نشانان گلستان است.

طبق گفته شهردار آزادشهر، این شهرستان سه خودروی آتش نشانی داشته که یکی از آنها در سیل خراب شده است.

به گفته شاهدان حادثه، آتش سوزی ساختمان امور مالیاتی در ابتدا بسیار کم و اندک و در حد دود بود اما از ساعت هشت و نیم شعله ور شد.

در ادامه با افزایش حجم آتش و دود غلیظ و به بن بست رسیدن امکانات از آتش نشانی شهرهای دیگر امدادجویی شده و سرانجام در ساعت ۱۴ آتش کنترل شد.

به کسی آسیبی نرسید

در این حادثه خوشبختانه به کسی آسیبی نرسید اما عدم توانایی در خاموش کردن آتش زنگ خطر را برای حوادث دیگر به صدا درآورد.

فرماندار آزادشهر به خبرنگار مهر گفت: با توجه به افزایش شعله‌های آتش و امکان نشست ساختمان، ساختمان‌های اطراف تخلیه شده و خوشبختانه کسی آسیب ندیده است.

سید رسول حسینی گفت: علت اولیه آتش سوزی اتصال برق بیان شده اما بعد از اطفا کامل بررسی‌های کارشناسان آغاز خواهد شد.

فرماندار آزادشهر کمبود امکانات و تجهیزات آتش نشانی را تأیید کرد و افزود: علت اصلی گسترش آتش، عدم توانایی در خاموش کردن آن طی دقایق ابتدایی بوده است.

شهردار شهرستان آزادشهر هم به خبرنگار مهر گفت: ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه بعد از اعلام حریق بلافاصله نیروهای آتش نشانی به محل اعزام شده و در ابتدا دود غلیظی فضای ساختمان را پر کرده بود و امکان دید وجود نداشت.

علی اصغر منصوری ادامه داد: آتش نشانان با شکستن پنجره‌ها دود را تخلیه کرده و عملیات اطفا آغاز شد.

امدادجویی از شهرهای اطراف

وی بیان کرد: بعد از افزایش حجم آتش به دلیل مواد قابل اشتعال و پرونده‌های موجود و دیواره چوبی از شهرهای اطراف مانند گنبدکاووس، علی آبادکتول، رامیان، مینودشت و گرگان درخواست کمک شد و هفت دستگاه خودروی آتش نشانی برای مهار آتش اعزام شدند.

شهردار آزادشهر تعداد پرسنل آتش نشانی این شهرستان را ۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون آتش مهار شد و امکان سرایت ندارد و نیروهای در محل بوده و کار لکه گیری را انجام می‌دهند.

منصوری ادامه داد: امکانات آتش نشانی شهرستان ضعیف بوده و استان باید نگاه ویژه ای در زمین تهیه امکانات و تجهیزات اطفا حریق مانند نردبان آتش نشانی و خودروهای امداد و نجات و غیره داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به بودجه شهرستان امکان خرید این تجهیزات به تنهایی از عهده شهرداری برنمی آید.

منصوری قیمت یک نردبان را ۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نردبان آتش نشانی آزادشهر تا ارتفاع سه طبقه را پوشش داده و توانایی اطفا آتش در ساختمان‌ها بلندتر را ندارد.

خسارت ۹۰ درصدی به اداره امور مالیاتی

مدیر کل امور مالیاتی گلستان هم به خبرنگار مهر گفت: آتش سوزی در ساختمان اداره امور مالیاتی شهرستان آزادشهر از صبح امروز آغاز شد و دقایقی پیش نیروهای آتش نشانی موفق به مهار آتش شدند.

علی اصغر هزارجریبی در خصوص علت آتش سوزی افزود: این امر نیاز به بررسی بیشتر داشته اما بررسی‌های اولیه حاکی از اتصال کابل‌های برق است.

وی با بیان این که آتش حدود ۹۰ درصد به اداره خسارت زد، گفت: هرچند تجهیزات این اداره در آتش سوخت دغدغه چندانی در خصوص اظهارنامه‌های مالیاتی وجود ندارد زیرا این اسناد به صورت الکترونیکی ثبت و پشتیبان گیری شده و در سروهای ما وجود دارد.


10665777
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» در حالی ۶۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد بابل فاقد مسکن هستند، که باوجود آمادگی کمیته امداد برای ساخت مسکن برای مددجویان، خانواده ها زمینی برای ساخت خانه ندارند، که این امر به چالشی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بابل تبدیل شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است