اقتصادی 10:01 - 10 مرداد 1393
وزیرامور اقتصادی و دارایی گفت: با شناسایی ۱۰ میلیون نفر از افراد پردرآمد جامعه به زودی فهرست جدید یارانه بگیران اعلام می شود.

شناسایی ۱۰ میلیون نفر پردرآمد جامعه
به گزارش افکارنیوز، علی طیب نیا وزیرامور اقتصادی و دارایی در خبر ۲۱ اعلام کرد، با شناسایی ۱۰ میلیون نفر از افراد پردرآمد جامعه به زودی فهرست جدید یارانه بگیران اعلام می شود.



طیب نیا در چهارمین نشست فرصت تاریخی انقلاب اسلامی در اصفهان گفت: این افراد پردرآمد شناسایی شده اند و به زودی و آرام آرام از فهرست یارانه‌بگیران حذف می‌شوند.



وی گفت: این عدالت نیست که یارانه به همه افراد کشور تعلق گیرد. دولت برای اجرای عدالت یکی از بسته‌های حمایتی همچون بیمه همگانی و حمایت از تولید داخلی را تدوین و اجرا کرد.



وزیر امور اقتصادی و دارایی از کاهش ۷۵ درصدی نرخ تورم خبر داد و گفت: در طول یک سال تورم نقطه به نقطه کشور از ۴۵ درصد به زیر ۱۵ درصد رسید.



وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: با افزایش صادارت غیر نفتی و توجه به صنایع خرد، پیش بینی می‌شود، اقتصاد کشور تا دو سال آینده از رکود خارج شود.



وی در مورد نرخ سود بانک‌ها گفت: متأسفانه رقابت نادرستی میان بانک‌ها بر سر سود بانکی بود که سقف سود در رقم ۲۲ درصد تعیین شد.



وزیر امور اقتصای و دارایی با بیان اینکه هم اکنون ثبات و آرامش در بازار کشور حاکم است، گفت: کارشناسان اقتصادی معتقدند هم اکنون قیمت‌ها در بازار سرمایه به کف رسیده و دولت با ارائه اوراق مشارکت بدون ضامن در بورس این وضعیت را بهبود می‌بخشد.



* ۹ هزار میلیارد تومان حاصل اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها



وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : ۹ هزار میلیارد تومان در سه بخش اقشار کم درآمد، بهداشت عمومی و تولید اختصاص یافت.



طیب نیا با اشاره به این که این بودجه حاصل درآمد از افزایش قیمت حامل‌های انرژی مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بود، گفت: درآمد حاصل از افزایش حامل‌ها در مرحله نخست اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها ۲۷ هزار میلیارد تومان بود.



وزیر اقتصاد بابیان اینکه دولت سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل فروش سهام برخی شرکت‌های دولتی به دست آورده بود ، افزود: این رقم هم در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت تا بتواند هزینه درمانی بیمارستان‌ها را کاهش دهد.

4363616
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: باید سامانه سوت زنی برای شناسایی تخلفات و جلوگیری از انعقاد قرارداد برای اتباع غیر مجاز راه اندازی شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در تمامی محور‌های شمالی به ویژه آزادراه تهران-شمال و هراز گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در اسفندماه سال گذشته، بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۶،۱۱۱ هزار میلیارد ریال وصول شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: الزامی برای فعالان حوزه طلا و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت وجود ندارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: الزامی برای فعالان حوزه طلا و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت وجود ندارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بورس تهران گفت: صندوق‌های پوشش ریسک کمک می‌کنند به شکل غیر مستقیم مردم از بازار‌های مشتقه استفاده کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر نیرو گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۸۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده است
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: در سال گذشته بیش از دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است