استانی 10:58 - 07 مرداد 1393
حجت الاسلام میرعمادی:
خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: عید فطر روز راز و نیاز با خدای متعال و روز عبودیت و بندگی حضرت احدیت است.

عید فطر روز عبودیت و بندگی حضرت احدیت است/ 3 عمل برجسته ماه رمضان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی صبح سه شنبه در حاشیه نماز عید سعید فطر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: هر کسی روزه اش را با گفتار درست و عمل شایسته به پایان برساند روزه اش مورد قبول درگاه خداوند قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه منظور از گفتار صالح در این روایت شهادت "لا اله الا الله" است، افزود: منظور از عمل صالح نیز این است که نمازگزار قبل از نماز عید سعید فطر زکات فطره خود را پرداخت کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه از برنامه های روح بخش در دین اسلام عید سعید فطر است، افزود: عید فطر روز راز و نیاز با خدای متعال و روز عبودیت و بندگی حضرت احدیت است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه روزه داران در روز عید سعید فطر اوج بندگی خود را به نمایش می گذارند یادآور شد: روزه داران پس از یکماه روزه داری با حضور در مصلاها و اقامه نماز عید سعید فطر سجده شکر به جای می آورند.

وی از عید فطر به عنوان روز جشن و سرور و شادابی و شکوفایی یاد کرد و افزود: عید فطر روز زیبایی و خرمی به خاطر بهره مندی از ثواب روزه داری و پذیرش شب زنده داری هاست.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه عید فطر روز وحدت و یکپارچگی مسلمانان و مبارزه با طاغوت نفس است گفت: نمایش قدرت و وحدت مسلمانان از پیام های سیاسی روز عید فطر است.

حجت الاسلام میرعمادی بر ضرورت پرداخت زکات فطره، کمک فقرا، صله ارحام و رسیدگی به کودکان و زنان سرپرست خانوار، همدردی با مساکین و اقشار ضعیف تاکید کرد و این اعمال را از پیام های اقتصادی و اجتماعی عید سعید فطر برشمرد.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان سه عمل برجسته است، افزود: روزه دارای، شب زنده داری و تلاوت قرآن این سه عمل است که می توان این اعمال را در طول سال استمرار بخشید و بهره ماه رمضان را به همراه داشت.


4352101
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است