استانی 16:43 - 07 تیر 1396
معاون گردشگری میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور:
ارومیه – معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: مجموعه جهانی تحت سلیمان تکاب ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب های گردشگری کشور را داراست.

مجموعه جهانی تخت سلیمان به یکی از قطب گردشگری کشور تبدیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رحمانی موحد ظهر چهارشنبه در جریان بازدید از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب با اشاره به اهمیت و پتانسیل بالای گردشگری و تاریخی این اثر افزود: تاکنون این اثر تاریخی بدرستی معرفی نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بسیار بالایی که این مجموعه از نظر تاریخی و فرهنگی دارد، ‌ قطعاً می تواند به یکی از قطب های گردشگری پربازدید کشور تبدیل شود.

رحمانی موحد گفت: در حال حاضر مجموعه جهانی تخت سلیمان در نوع خود، ‌کاملترین اثر برای گردشگران تاریخی و فرهنگی و همچنین مقصدی اصلی برای تورهای علمی – آموزشی می تواند باشد.

وی اظهارداشت: معاونت گردشگری کشور حاضر است در راستای معرفی و شناساندن این اثر تاریخی ارزشمند در محافل گردشگری  بین المللی، ‌ بمنظور جذب گردشگر خرجی کارهای زیاد و موثری انجام دهد زیرا که ظرفیت این مجموعه بسیار بالاست.

در ادامه معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از بخشهای مختلف سایت تاریخی تخت سلیمان تکاب بازدید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی هم در این بازدید با بیان اینکه مرمت و بازسازی بخش هایی از این اثر تاریخی در دست اجراست گفت: ایوان خسرو و آتشکده آذرگشنسب و همچنین کارگاه مرمتی که در قسمت دهلیز ایوان شمالی آتشکده فعال است.

جلیل جباری افزود:مجموعه تاریخی – جهانی تخت سلیمان یکی از اماکن تاریخی پر بازدید استان بشمار می رود و در تعطیلات مسیر خطی بیش از دو هزار و پانصد نفر گرشگر از آن بازدید کردند.

مجموعه جهانی تخت سلیمان با آثاری پررمز و راز دارای عجایب سحرآمیزی از زادگاه زرتشت بوده که بازدید از آن پنج دوره تاریخ تمدن بشری و ایرانی را به علاقمندان معرفی می کند.

این مجموعه تاریخی کم نظیر و آثار باستانی آن یکی از مهمترین و مشهورترین مراکز تاریخ و تمدن کشور ایران است، این آثار تاریخی که در کوهستان‌های غرب کشور و در محل بسیار مصفا و خوش آب و هوای تکاب قرار گرفته، در زمان‌های قدیم دارای موقعیت سوق الجیشی حساس بوده است.

بقایای مجموعه بر روی جبهه ای از سنگ در ۴۸ کیلومتری شمال شرق تکاب قرار گرفته و در میان انبوهی از آثار طبیعی و مصنوعی مانند دریاچه‌ها، آبگرم‌ها، قبور کهنسال و ابنیه تاریخی دیگر احاطه شده است.


9210575
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است