اجتماعی 19:08 - 04 تیر 1401

اعتراف به ۳۰ فقره موبایل قاپی در تهران

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

اعتراف به ۳۰ فقره موبایل قاپی در تهران

سرهنگ قاسم دستخال، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره موبایل قاپی در محدوده "یوسف آباد"، مأموران کلانتری این محل موفق شدند ۲ موتورسوار را حین سرقت شناسایی و در یک عملیات پلیسی یکی از متهمان را زمین گیر کنند و راکب موتورسیکلت از محل متواری می‌شود.

وی افزود: با تحویل متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی، کارآگاهان پس از انجام تحقیقات علمی و تخصصی دریافتند که متهم از سارقان حرفه‌ای بوده و به دفعات مختلف روانه زندان و در چندین صحنه سرقت چهره متهم شناسایی شده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم متواری شناسایی و در یک عملیات پیچیده متهم دوم پرونده در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی گفت: در پی جوئی های انتظامی متهمان به ۳۰ فقره موبایل قاپی با همکاری یکدیگر و فروش اموال مسروقه به مالخران اعتراف کردند و تا کنون ۱۸ تن از مال باختگان شناسایی شده اند.

سرهنگ دستخال با اشاره به اینکه دستگیری مالخران و شناسایی دیگر مال باختگان در دستور کار قرار دارد اظهار داشت: به شهروندان توصیه می‌کنیم در کوچه‌ها و خیابان‌های خلوت و کم تردد از نمایش دادن گوشی تلفن همراه خود خودداری کنند.

کشف ۳ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز در پایتخت

سرگرد "محمد زیدی" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در اواخر هفته جاری اخباری در خصوص خرید و فروش سلاح غیر مجاز در فضای مجازی به دست ما رسید که موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامت فنی و اطلاعاتی هویت و مخفیگاه متهم در حوالی "کیانشهر" تهران شناسایی و در عصر روز دوم خرداد کاه تیمی از مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی به آدرس اعلامی اعزام و پس از جندین ساعت تعقیب و مراقبت سرانجام متهم را در حالی که قصد داشت مخفیگاهش را ترک کند دستگیر کردند.

زیدی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم ۳ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و سایر الات و اداوت مربوطه کشف شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس امنیت عمومی تهران در پایان با اشاره به اینکه متهم جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد تصریح کرد: پلیس با کسانی که بخواهند امنیت و آرامش شهروندان به مخاطره اندازند به شدت برخورد خواهد کرد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعاً از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کشف کلت کمری توسط پلیس تهران

سرهنگ "جلیل موقوفه‌ای "، با اعلام این خبر، گفت: مأموران کلانتری پایانه غرب با اشرافیت و هوشمندی خود مطلع شدند فردی قصد دارد یک قبضه اسلحه جنگی کلت کمری را در محدوده میدان آزدی بفروشد که بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی در ادامه افزود: مأموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی فرد مذکور را در محدوده میدان آزادی شناسایی و در بازرسی به عمل آمده از آن یک قبضه اسلحه کلت جنگی با ۲۰ فشنگ مربوط را کشف و متهم را دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران در پایان با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده قضائی به مرجع قضائی تحویل شد گفت: امنیت مردم خط قرمز ناجا می‌باشد و نیروی انتظامی با مخلان امنیت با تمام ظرفیت خود مقابله می‌کند.

دستگیری عاملان حفاری غیر مجاز در تهران

سرهنگ "جلیل موقوفه‌ای " با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز در محدوده سد لتیان به قصد کشف اموال تاریخی و عتیقه بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۶۵ سد لتیان پس از انجام اقدامات تخصصی و اشراف اطلاعاتی، محل را شناسایی و ۲ تن از اتباع کشورهای همسایه را در این زمینه دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه در این عملیات تجهیزات حفاری و دستگاه گنج یاب کشف شد گفت: متهمان دستگیر شده نیز با تکمیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی معرفی شدند.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد تا در راستای حفظ آثار تاریخی در صورت مشاهده هر گونه حفاری مشکوک مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری موبایل قاپ

سرهنگ"جلیل موقوفه‌ای بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موبایل قاپی در محدوده شهرک قدس تیم ویژه عملیات کلانتری این محل جهت شناسایی و دستگیری سارقان در سطح محدوده فعال شدند.

وی گفت: گشت زنی‌های هدفمند افزایش تا اینکه روز گذشته عوامل تیم عملیات به صورت نامحسوس در محدوده خیابان "مهستان" در حین گشت زنی بودند که ۳ موتورسوار که با استفاده از ۲ دستگاه موتورسیکلت در حال قاپیدن موبایل یکی از شهروندان بودند مشاهده که بلافاصله برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در تعقیب و گریز حدود ۱۰ دقیقه‌ای در نهایت با شلیک پلیس به لاستیک موتور سیکت، موتورسیکلت واژگون و راکب بلافاصله دستگیر گردید و ۴ عدد گوشی موبایل مسروقه که از شهروندان به سرقت برده بود کشف شد و لی موتورسیکلت دوم به همراه راکب و ترک نشین موفق به فرار شدند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده ۱۹ ساله می‌باشد و به جرم خود مبنی بر سرقت ۵ مورد موبایل قاپی معترف شده است، خاطر نشان کرد: تلاش در جهت دستگیری سایر متهمان پرونده ادامه دارد.


11604704
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: افزایش جریمه‌ها بسیار کار درستی است، اما افزایش جریمه به تنهایی عامل بازدارنده نیست بلکه ایجاد فرهنگ بازدارنده نقش مهم‌تری دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از حریق در کارگاه تولید سپر خودرو خبرداد و گفت: در این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: شاهد اثرات مثبت ایجاد پست‌های خدمات بشر دوستانه سازمان جوانان در کاهش تصادفات نوروزی هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عامل ربایش یک دختر حدودا ۲۰ ساله در شمال شهر تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در طرح خدمات نوروزی هلال احمر قریب به ۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۸۸ نفر خدمات امدادی ارائه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا گفت: با توجه به حجم سنگین ترافیک محور چالوس و آزادراه تهران شمال از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه تردد همه وسایل نقلیه از پل زنگوله به سمت تهران یک طرفه خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر پویش فرهنگی بهار قرآن، بهار ایران در فضای تبلیغات شهری پایتخت اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: هنوز ۹۸۰ هزار خودرویی که از تهران خارج شده‌اند بازنگشته‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر ضمن تشریح خدمات هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد که بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان‌های فارس، مازندران و ایلام به وقوع پیوسته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۴ نفره زورگیران اتباع خارجی در غرب استان تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است