اقتصادی 19:06 - 13 مهر 1394

تهران / خبرگزاری صدا و سیما / اقتصادی 1394/07/13

بهای نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمیدییت، در آغاز معاملات روز دوشنبه یافت.

وجود عوامل افزایشی از جمله افزایش ارزش شاخص سهام در بورس های اروپایی و جهان و نگرانی های ژئوپلیتیک در خاورمیانه از یکسو و احتمال کاهش تولید نفت در آمریکا باعث شد ،بهای نفت پایه آمریکا،وست تگزاس اینترمیدییت،دربازار معاملات نفتی روز دوشنبه افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، در آغاز معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه نوامبر با 79 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 46 دلار و 33 سنت رسید.

«مت اسمیت»،کارشناس بنگاه پژوهش‌های اقتصادی و خدمات مالی «کلیپردیتا»ClipperData،که نوسانات و مشکلات بازار مالی را نقد و بررسی می‌کند و همچنین اطلاعات و تحلیل‌های لازم را نیز در خصوص مسائل نفتی و نوسانات آن ارائه می‌کند،دراین‌باره می‌گوید برخی شایعات مبنی بر اینکه بانک مرکزی ژاپن در نظر دارد گستره بیشتری به سیاست گشایش پولی خود بدهد و دور شدن چشم انداز افزایش نرخ بهره بانکی و کاهش تولید نفت در آمریکا عوامل اصلی افزایش قیمت نفت در معاملات امروز بوده است. افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا که اکنون تقریبا نزدیک به صفر درصد است،زمینه ساز افزایش ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای معتبر جهان است. افزایش ارزش دلار در برابر دیگر ارزها نیز با توجه به آنکه نفت و دیگر مواد اولیه با دلار آمریکا تعیین قیمت و خرید و فروش می شوند، باعث کاهش قیمت این مواد در بازار جهانی خواهد شد.چون افزایش ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای معتبر جهان، سرمایه گذارانی را که ارزهای دیگری به جز دلار در اختیار دارند، برای خرید این گونه مواد اولیه دلسرد می کند چون برای آنها گرانتر تمام می شود.

دیگر عاملی که در افزایش بهای نفت در معاملات امروز تاثیر گذار بوده است از یکسو کاهش دکل های حفر چاه در آمریکا و دخالت نظامی روسیه در سوریه بوده است . البته سوریه خودش تولید کننده نفت نیست اما نگرانی ها در این باره است که مبادا این بحران به عراق و عربستان سعودی کشیده شود که دو کشور نفت خیز منطقه هستند.

162 /153


7168934
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: بنابر آمار گمرک سال گذشته ۱۲ هزارتن قزل آلا به بازارا‌های هدف صادر شده، درحالیکه این آمار غیرمنطقی است و باید اصلاح شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فائو در جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد کشاورزی پروژه‌ای را با هدف اطمینان از اصالت غذا و مدیریت زنجیره تأمین مواد غذایی امضاء کردند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرایط جدید فروش و پیش فروش ۱۰ محصول سایپا برای ثبت نامی های سامانه یکپارچه اعلام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت بازرگانی دولتی با تکذیب توزیع ۴۴ هزار تن روغن مسموم در بازار اعلام کرد: یک قطره روغن خوراکی بدون مجوز سازمان غذا و دارو وارد کشور نمی‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت:  بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون یک میلیون و ۳۵۰ هزارتن گندم با ارزش ۲۲.۵ همت از گندمکاران خریداری شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» روشن قلب گفت: با توجه به اینکه صندوق‌های تضمین در قانون پیش‌بینی شده، راه‌اندازی این صندوق‌ها به انتشار اوراق بدهی گسترده‌تر در بازار سرمایه کمک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بنابر آمار سال گذشته ۱۲۹ هزار تن گوشت گرم و منجمد وارد کشور شد که رقمی بالغ بر ۷۷۱ میلیون دلار صرف واردات آن شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قیمت برخی از خودرو‌های موجود در بازار آزاد ۱۸ اردیبهشت ماه را در این خبر مشاهده می‌کنید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مهلت انتخاب ۵ خودروی وارداتی عرضه شده سامانه یکپارچه در پایان امروز سه‌شنبه (ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه ۱۸ اردیبهشت ماه) به اتمام می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است