استانی 12:52 - 08 مرداد 1394
استاندار تاکید کرد:
استاندار کرمان گفت: باید زنجیره تولید و فروش فرش در استان کرمان و به ویژه شهرستان راور به یکدیگر وصل باشد تا موجب احیای صنعت فرش استان کرمان شود.

لزوم وصل شدن زنجیره تولید و فروش فرش در کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، علیرضا رزم حسینی در حاشیه افتتاح اولین کارگاه بافت فرش عتبات عالیات در شهرستان راو با بیان اینکه امروز، روزی به یادماندنی و خوبی برای استان کرمان و شهرستان راور است، تصریح کرد: با دیدن افتتاح این کارگاه و همچنین دیدن فرهنگ مشارکتی و ایجاد انگیزه و علاقه در این کارگاه فرش بافی به جرات می‌توان گفت که خستگی کارها از تنمان خارج شد.

وی با بیان اینکه موافقت نامه بافت 18 هزار مترمربع فرش با سازمان عتبات عالیات منعقد شده است، تصریح کرد: این موافقت نامه می‌تواند تا سقف 30 هزار متربع بافت فرش نیز افزایش پیدا کند و امیدواریم زنجیره تولید و فروش فرش در استان کرمان همچنان ادامه پیدا کند. باید این تفاهم و همدلی در شهرستان همچنان حفظ شود ضمن آنکه شرایط به گونه ای رقم نخورد که سفارش کار به جای دیگری برود.

رزم حسینی ادامه داد: در شهرستان‌های ماهان، کرمان، زرند، راور، رفسنجان و گلباف سفارش بافت فرش برای عتبات شده است و امیدواریم بتوانیم بعد از کرمان و راور کارگاه‌های بافت فرش در دیگر شهرستانهای استان را داشته باشیم. باید این کار معنوی اقتصادی همچنان ادامه پیدا کند و اگر می‌خواهیم مردم متدین راور و صنعت فرش همچنان پایدار باشد باید بتوانیم دوباره فرش کرمان را احیا و آن را به دنیا صادر کنیم.

استادار کرمان با بیان اینکه سفارش بافت 3000 مترمربع فرش در فاز اول را دریافت کرده‌ایم، تصریح کرد: امیدواریم با افتتاح کارگاه‌های دیگر بتوانیم همچنان این کار را به صورت کیفی‌تر ادامه دهیم.

به گزارش ایسنا، حجت اسلامی تویسرکانی، امام جمعه شهرستان راور نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های استاندار کرمان و توجه ویژه رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، امروز شاهد افتتاح کارگاه متمرکز قالی بافی در شهرستان راور هستیم.

وی تصریح کرد: این کارگاه متمرکز بافت فرش در شهرستان راور، در غالب طرح بافت فرش برای عتبات عالیات، موجب مشغول به کار شدن تعداد زیادی از بانوان این شهرستان شده است. امیداریم این افتتاح، شروع خوبی برای ادامه کار و فعالیت کارگاه‌های دیگری باشد که متقاضی انجام کار هستند.

استاندار کرمان همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان راور با اشاره به طرح‌های نیمه تمام استان کرمان گفت: در سال گذشته 23 درصد پروژه‌های نیمه تمام استان را تکمیل کرده و همچنین توانستیم 74 درصد افزایش بودجه نسبت به سال 92 داشته باشیم که این امر می‌تواند در رونق بخش عمرانی استان تاثیر بسزایی داشته باشد.

رزم حسینی با بیان اینکه اصلاح سیاست‌های اقتصادی، اولین و اصلی ترین برنامه دولت یازدهم بوده است، تصریح کرد: یکی از استراتژی‌های اصلی دولت در ابتدای سکانداری، کنترل تورم در کشور بود که خوشبختانه تا به امروز نه تنها تورم کنترل شده است بلکه رو به کاهش نیز بوده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه انتظارات تورمی در اقتصاد کاهش یافته و قیمت برخی اقلام وارداتی کاهش پیدا کرده است، افزود: در شرایطی هستیم که می‌توانیم سرمایه گذاری را افزایش دهیم و روز به روز نیز شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی به کشور هستیم که این موضع نیز نشان از موفقیت دولت در سیاست‌های اقتصادی است، ضمن آنکه معتقدیم باید در سیاست‌های پولی و مالی وهمچنین شبکه بانکی کشور اصلاحاتی اساسی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: هدف ما در استان کرمان، توسعه اقتصادی است و به همین منظور، در شهرستان‌ها طرح مثلث توسعه اقتصادی را راه‌اندازی کردیم که خوشبختانه این طرح موفق بوده است.

رزم حسینی با تاکید بر اجرای واقعی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان نیز گفت: «قلعه گنج» را به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی معرفی کرده‌ایم تا بتوانیم با کمک بخش غیردولتی و همچنین مدیریت اقتصادی از تمامی مزیت‌ها و ظرفیت‌های این ناحیه در جهت خلق ثروت استفاده کنیم. خوشبختانه طی چند ماه گذشته این کار آغاز شده است و امیدواریم ثمرات خوبی برای مردم آن منطقه و حتی کل استان داشته باشد و کاری کنیم که مردم آن منطقه بسیار متمول شده و بسیاری از خوانین متمول قلعه گنج از دبی به این شهرستان بازگردند.

استاندار کرمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته استان در بخش گردشگری نیز گفت: در حوزه گردشگری، در چهار ماهه اول سال جاری، 9000 نفر گردشگر خارجی از استان کرمان بازدید داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، سه برابر شده است و در مقایسه با سال 92 نیز بیش از 6 برابر بوده است. پیش بینی حضور 20 هزار نفر خارجی تا پایان سال جاری در استان کرمان داریم.

وی با اشاره به سفر گذشته خود در بهمن سال 93 به شهرستان راور گفت: در سفر قبلی مقرر شد کار مطالعاتی درباره قابلیت‌های شهرستان و همچنین کارهایی که می‌توان انجام داد، صورت گیرد. همچنان این کار را ادامه خواهیم داد تا بتوانیم تمام ظرفیت‌های این شهرستان را شناسایی کنیم. فعال کردن حوزه معدن در شهرستان یکی از کارهای پیش رو برای رونق توسعه و آبادانی در این شهرستان است که به همین منظور امروز اداره صنعت و معدن شهرستان فعال شد.

رزم حسینی با اشاره به حوزه فرش شهرستان راور گفت: راور در حوزه فرش، به دلیل پیشینه‌ای که دارد می‌تواند به عنوان قطب قالی ایران معرفی شود و به همین منظور، امروز نخستین مجموعه بافندگی فرش عتبات در راور افتتاح شد که خوشبختانه با استقبال بانوان مواجه شده است. تعداد بانوان زیادی نیز متقاضی ایجاد کارگاه‌های دیگری در این منطقه هستند و پیش بینی می‌کنیم یک هزار نفر متقاضی این صنایع دستی باشند که این امر می‌تواند موجب احیای صنعت فرش در استان کرمان شده و مطمئن باشید بخش خصوصی سفارشات متعددی در این زمینه خواهد داشت.

وی به برگزاری هفته فرهنگی کرمان در تهران نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هفته فرهنگی اقتصادی کرمان برای نخستین بار در تهران و با حضور 100 شرکت در 14 محور و حوزه‌های مختلف برگزار خواهد شد که امیدواریم بتوانیم بخشی از ظرفیت‌های کرمان را به ایرانیان در این هفته نشان دهیم.

استاندار کرمان همچنین در جلسه بررسی مشکلات شهرستان کوهبنان با بیان اینکه باید همه نیروهای بخش دولتی، مسیر سرمایه گذاری را با سماجت و پیگیری هموار کنند، تصریح کرد: 2 هزار و 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرستان رفسنجان در حال اجراست که به گفته نماینده این شهرستان معادل 12 سال گذشته است. باید از سرمایه گذاری، استقبال و پشتبانی کنیم زیرا تنها راه توسعه کشور با حضور بخش خصوصی و سرمایه گذار امکان پذیر است.

رزم حسینی بیان کرد: شهرستان کوهبنان از ظرفیت‌های خوبی همچون شهرستان رفسنجان برخوردار است و باید در مسیر توسعه قرار گیرد و ار فرماندار می‌خواهیم که موانع سرمایه‌گذاری را رفع کند تا این شهرستان به سمت آبادانی و پیشرفت حرکت کند.

در این نشست، حسینی نژاد، معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: معادن سرب و روی شهرستان کوهبنان مربوط به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی بوده که به مزایده گذاشته شده و پیمانکار پروژه در حال ساخت کارخانه در منطقه است.

انتهای پیام


6835349
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است