استانی 15:16 - 08 فروردین 1394
خراسان جنوبی مهد فرهنگ و ادب
فرماندار خوسف با بیان اینکه ابن حسام خوسفی شاعری پرآوازه در زمان خودش بوده است، گفت: اما همچنان این شاعر گمنام برای بسیاری از ایرانیان است که در سال‌های گذشته اقداماتی از قبیل چاپ دیوان ابن‌حسام برای معرفی این شاعر انجام شد.

ابن حسام؛ شاعر گمنام و پرآوازه ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی فرجامی‌فرد صبح امروز در بازدید از آرامگاه ابن حسام خوسفی اظهار کرد: آرامگاه ابن‌حسام خوسفی با شماره 2059 ثبت ملی شده است.

وی با بیان اینکه آرامگاه شاعر برجسته ابن حسام با فرم کلی هشت ضلعی با گنبدی شبیه کلاه فرنگی که در اصل نورگیر مقبره محسوب می‌شود، احداث شده است، افزود: مسیر دسترسی به آرامگاه در پای تپه از طریق یک رشته پلکان انجام می‌شود که بازدیدکننده را به کناره مقبره هدایت می‌کند.

فرماندار خوسف ادامه داد: فضای ورودی آرامگاه دارای پلکان است که در نمای جنوبی ساختمان قرار گرفته و به‌لحاظ فرم مانند پیش‌طاقی است که سقف آن دارای فرم قوسی شکل به صورت سه بخشی کند، است.

فرجامی‌فرد با بیان اینکه در نمای خارجی مقبره در سه طرف، نورگیر یا پنجره کار گذاشته شده است که نور فضای داخلی بنا را به وجود آورده است که فرم کلی بنا از این طاق‌نماها که به صورت پیش طاق‌های عریض و تقریبا عمیق ساخته شده‌اند نشأت می‌گیرد، تصریح کرد: در هفته گذشته گردشگران زیادی از استان‌های کرمان، اصفهان، تهران، سیستان و بلوچستان و بندرعباس از این اثر تاریخی دیدن کردند.

انتهای پیام/2248/ع20


6106822
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است