علمی فناوری 16:36 - 01 آذر 1399
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از ابتدای درگیری با کرونا، تاکید من در دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به خاطرات و سوابق دوران دفاع مقدس، ثبت وقایع و رویدادهای پس از شیوع ویروس کرونا در کشور بوده است؛ همانگونه که امروز اهمیت خاطرات و مستندات دوران دفاع مقدس به چشم می‌آید، آیندگان نیز علاقه خواهند داشت تا بدانند ما در دوران مبارزه با کویید ۱۹ چه کرده‌ایم.

ثبت رویدادهای پس از شیوع ویروس کرونا اهمیت بسیاری دارد

به گزارش ایسنا، دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه مراسم اختتامیه "جشنواره خاطره نویسی عهدجانانه" در خصوص شرایط فعلی کشور در مبارزه با کرونا، گفت: روزهای خاصی را در کشور می‌گذرانیم که این دوران شاید هر ۱۰۰ سال یک بار در جهان اتفاق بیفتد. از ابتدای درگیری با بیماری کرونا، تاُکید من در دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به خاطرات و سوابق دوران دفاع مقدس، ثبت وقایع و رویدادهای پس از شیوع ویروس کرونا در کشور بوده است؛ زیرا همانگونه که امروز اهمیت خاطرات و مستندات دوران دفاع مقدس به چشم می‌آید حتما آیندگان نیز علاقه خواهند داشت تا بدانند ما در دوران مبارزه با کویید ۱۹ چه کرده‌ایم.

 وی به مستند روایت فتح به عنوان یکی از موفق‌ترین مستندات دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس روایت فتحی به هنر شهید آوینی تولید شد که بسیار زیبا اقدام به ثبت وقایع و رویدادهای آن دوران می‌کرد، من امیدار بودم که ما نیز در این دوران، روایت فتح دوران دفاع مدافعان سلامت را همراه با بیان ایثار این عزیزان داشته باشیم.

کریمی یادآور شد: در دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش از ۳۰۰ مصاحبه طولانی با اساتید، پرسنل و پرستاران حوزه بهداشت و سلامت انجام شده است که امیدوار هستیم به زودی جمع آوری این مستندات اتفاق بیفتد، این کار در مرحله ثبت و چاپ شدن است و به زودی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان این‌که باید خاطرات این روزها و لحظات را ثبت کنیم، خاطر نشان کرد: ویروس کرونا و پاندمی که ما در دوره آن به سر می‌بریم، نکات منفی و مثبت بسیاری دارد. نکات منفی آن را همه می‌گویند اما من در این ۹ ماه از یک زاویه دیگر به این موضوع نگاه کرده‌ام و نکات مثبت بسیاری در خلال مبارزه با این بحران مشاهده کرده‌ام که در اطراف ما رخ داده و در حال رخ دادن است.

مردم قدردان نظام سلامت باشند/نظام سلامت جایگاه خود را در کشور نشان دهد

این مقام مسؤول اضافه کرد: فرصت‌های خوبی در این روزها به دست آمده است که این فرصت‌ها در شرایط عادی ممکن بود هیچ گاه برای نظام سلامت کشور رخ ندهد. ما وظیفه داریم که از این زاویه به موضوع نگاه کنیم که باید در کنار نکات تلخ مانند از دست دادن عزیزان، به ثبت خاطرات، وقایع و به تصویر کشیدن زیبایی‌های و سختی‌های مبارزه با این بحران نیز پرداخته شود تا آیندگان بر اساس این مستندات نکات مثبت و منفی را ببینند. این فرصت خوبی است برای نظام سلامت تا از طرفی جایگاه خود را در کشور نشان دهد و از سوی دیگر مسؤولان و مردم بدانند با چه حوزه‌ای روبه رو هستند و قدردان نظام سلامت باشند.

ویروس کرونا و پاندمی که ما در دوره آن به سر می‌بریم، نکات منفی و مثبت بسیاری دارد. نکات منفی آن را همه می‌گویند اما من در این ۹ ماه از یک زاویه دیگر به این موضوع نگاه کرده‌ام و نکات مثبت بسیاری در مبارزه با این بحران مشاهده کرده‌ام که در اطراف ما رخ داده و در حال رخ دادن استوی با تاکید بر اهمیت این موضوع که مردم و مسؤولان در کنار امنیت به اهمیت نظام سلامت نیز پی ببرند، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند گاهی سلامت مردم از امنیت نیز مهم‌تر می‌شود؛ بنابراین در کنار امنیت و سلامت، آموزش مداوم، مفید و با محتوای بسیار خوب نیز لازم است.

به گزار مفدا، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران منبع آموزش مردم را به فرموده امام(ره) تلویزیون عنوان کرد و گفت: امام فرمودند تلویزیون باید دانشگاه باشد و نقش رسانه ملی در موضوع آموزش در این بحران مشخص شد؛ البته باید دانست که تدوام آموزش‌ها نیز بسیار مهم است.

انتهای پیام


10819917
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است