سیاسی 22:48 - 02 مرداد 1395
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شیطنت سعودی‌ها و برخی کشورهای غربی اخلال ایجاد کرده تا ایران نتواند از شرایط پس از توافق هسته ای استفاده کند.

دشمنی آشکار عربستان با ایران در منطقه
به گزارش فرهنگ نیوز، علی لاریجانی عصر امروز (شنبه 2 مرداد) در دیدار با اعضای هیات های مذهبی قم با بیان اینکه من تقاضا کردم تا این جلسه برگزار شود، اظهار داشت: هیات های مذهبی یکی از نقاط بسیار مهم استان قم هستند و اعضای این هیات ها نباید تاثیر کار خود را کم تلقی کنند، زیرا اقدامات آنها بسیار تاثیرگذار است.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای  اسلامی بیان کرد: فعالیت هیات های مذهبی یک کار زیربنایی برای کشور است و من موافقم که نمایندگان هیات های مذهبی در ارتباط با دفتر من مشکلات را مطرح کنند.
 
لاریجانی ادامه داد: پیشنهاد برای به کارگیری نیروهای بومی در قم پیشنهاد خوبی است و توصیه من به وزرای دولت همواره استفاده از مدیران بومی است ولی چیزی که برای ما اولویت دارد صلاحیت مدیران است.
 
رئیس قوه مقننه کشورمان متذکر شد: در قم دو نوع مشکلات وجود دارد که می توان آنها را به مشکلات اساسی و مشکلات کوچک تقسیم کرد. در سال های پس از انقلاب مهاجرت به استان قم گسترش یافته که همین موضوع چالش هایی را به وجود آورده است.
 
وی تصریح کرد: مسئله آب تقریباً حل شده و با ایجاد یک سد که تامین منابع آن نیز انجام شده می توان مشکل آب شرب استان قم را تمام شد تلقی کرد. البته مشکل آب کشاورزی استان قم جدی است و حتما نوع کشت باید تغییر کند.
 
لاریجانی افزود: مسئله روستاها باید مورد توجه قرار گیرد تا مهاجرت از روستا به شهرها گسترش نیابد. طرح ما این است که چرخه اقتصادی در روستاها ایجاد شود و متناسب با وضعیت هر روستا، صنعت یا یک زمینه اقتصادی فراهم شود.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل دامداری در استان قم وجود دارد که برای مثال قیمت تمام شده برای تولید یک کیلو شیر 1400 تومان است، ولی دامداران با قیمت 1100 تومان آن را به فروش می رسانند.
 
وی ادامه داد: سرمایه گذاری صنعتی باید در استان قم انجام شود، زیرا کشاورزی و توریسم مذهبی نمی توانند مشکلات استان قم را حل کنند که در این زمینه باید از شرایطی که پس از توافق هسته ای به وجود آمده استفاده کرد.
 
لاریجانی اظهار داشت: در زمینه جذب سرمایه گذاری باید از فرصت ها به خوبی استفاده کنیم و به سرمایه گذاران اطلاع دهیم که در استان قم چه زمینه هایی برای سرمایه گذاری وجود دارد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با جمعیت حدود یک میلیون و 200 هزار نفری قم اگر خطوط متروی قم را ایجاد نکنیم در آینده با مشکل ترافیکی غیرقابل تحمل مواجه خواهیم شد.
 
وی افزود: شهرداری قم حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان بدهکاری دارد که به سادگی این مشکل قابل حل نیست و به دنبال فرمولی هستیم تا این موضوع رفع و شهرداری به آبادانی قم بپردازد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعاتی مانند مترو، اتمام منوریل، فرودگاه قم و صنایع مسائلی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند تا آبادانی قم جهش کند.
 
لاریجانی با بیان اینکه وضع بودجه کشور نامتعادل است، اظهار داشت: حدود 90 درصد بودجه کشور به امورات جاری اختصاص می یابد و تنها 10 درصد بودجه به مسائل عمرانی تعلق می گیرد و برای رفع این مشکل باید از راه های میانبری استفاده کنیم. جوانان ما باید به سمت کارآفرینی بروند، زیرا با استخدام جوانان در ادارات مشکلات حل نمی شود.
 
وی با اشاره به شرایط بعد از توافق هسته ای متذکر شد: شیطنت سعودی ها و برخی کشورهای غربی اخلال ایجاد کرده تا ایران نتواند از شرایط پس از توافق هسته ای استفاده کند. کاری که سعودی ها علیه ایران در منطقه انجام می دهند، دشمنی آشکاری است که حتی وزیر خارجه سعودی اخیراً گفته نباید بگذاریم گشایش اقتصادی برای ایران ایجاد شود.
 
رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: برخی کارهای عمرانی را باید به بخش خصوصی واگذار کرد. نقش بانک ها نیز برای رفتن مردم به سمت کسب و کار بسیار موثر است. با وجود تمام مشکلاتی که وجود دارد دلیلی برای ناامیدی نیست و کشور در مسیر تغییرات مثبت است.
 
 

8057041
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور گفت: پرداخت به موقع وام ازدواج می تواند نقش بیشتری در تشکیل خانواده داشته باشد؛ در عین حالی که باید تشویق های دیگر هم در نظر گرفته شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه معمولا در مرحله دوم انتخابات شور و حال انتخاباتی کمتر بوده و مشارکت هم پایین تر است، لذا بهتر است با اصلاح مفادی از قانون انتخابات، این فرایند یک مرحله ای شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در جلسه این کمسیون گزارش تحقیق و تفحص از بانک های خصوصی نهایی و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور به معاون علمی و فناوری خود ماموریت داد تا با تشکیل کارگروهی ویژه، برنامه ها و راهکارهای لازم برای تقویت سرمایه انسانی در حوزه فضای مجازی را تدوین و جهت بررسی و تصویب به شورای عالی فضای مجازی ارائه کند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» اهداف و راهبرد های کلان پنج ساله پدافند غیرعامل کشور در جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل به ریاست سرلشکر باقری، تصویب شد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» جانشین سازمان بسیج گفت: در عملیات وعده صادق، موشک های و پهپادهای ما می بایست از 12 لایه پدافندی برای رسیدن به هدف عبور می کردند که نشان دهنده سطح بالای فناوری بکار رفته در وعده صادق بود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به ویژگی های ماهواره بر قائم 105 گفت: آخر امسال و یا اوایل سال آینده پرتاب این ماهواره بر 4 مرحله ای انجام می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی در دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری قرار دارد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سد قیز قلعه سی محصول مشترک ایران و آذربایجان که بر روی رود ارس احداث شده، فردا با حضور مقامات عالی دو کشور به افتتاح خواهد رسید.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی دولت نوشت: ️حقوق بین الملل از ضعف ضمانت اجرا رنج می برد؛ برخی اظهارنظرهای سیاسی این رنج را مضاعف می کند. یک نمونه، نامه 12 سناتور تمامیت خواه آمریکایی که کتباً دیوان کیفری بین المللی و قضاتش را، در قبال انجام وظایف قانونیشان، تهدید ک...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است