استانی 15:37 - 12 بهمن 1393
با حضور استاندار هرمزگان
با حضور استاندار در نخستین روز از دهه فجر، پنج پروژه فاضلاب شهری در بندرعباس با اعتبار 165 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

5 پروژه در بندرعباس به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم جادری استاندار هرمزگان پیش از ظهر امرروز در مراسم بهره‌برداری از پنج پروژه آب و فاضلاب در شهر بندرعباس از تلاش مسئولان آب و فاضلاب استان در خصوص تسریع در روند اجرای طرح فاضلاب شهر بندرعباس قدردانی و اظهار امیدواری کرد: با توجه به نقش موثر اجرای طرح فاضلاب در حفظ محیط زیست و بهداشت مردم، تمام شهرهای استان از این طرح بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های فاضلاب از اولویت‌های آبفای هرمزگان است، ادامه داد: طی چند سال آینده شاهد اجرای کامل طرح فاضلاب شهرهای استان باشیم.

حسین خادمی مدیر عامل آبفای هرمزگان نیز اظهار کرد: پروژه احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهرک پیامبر اعظم (ص) از مهمترین این پروژه‌هاست که با ظرفیت 109 لیتر بر ثانیه متوسط  دبی سال اول و با 35 هزار میلیون ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.

وی مطرح کرد: این پروژه شامل چهار پمپ به ظرفیت هر کدام 65 لیتر بر ثانیه، 1.46 کیلومتر خط انتقال، حد پمپاژ ایستگاه فاضلاب شهرک پیامبر اعظم به طول 59 متر و عملیات ابنیه است.

این مسئول ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه، 17 هزار و 500 واحد مسکونی واقع در شهرک پیامبر اعظم تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار می‌گیرند که پیش‌بینی می‌شود طی سال‌های آتی 38 هزار واحد مسکونی از شبکه جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند شوند.

خادمی خاطر نشان کرد: اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرک نبوت شرقی به طول شش کیلومتر و با اعتبار 24 هزار میلیون ریال اجرا شده است.

وی ادامه داد: همچنین شبکه جمع‌آوری فاضلاب محلات اوزی‌ها، سورو، نظرآباد، شهرک توحید، نخل ناخدا، بخشی از محله حسین‌آباد و بلوار ثارالله نیز به طول 18 کیلومتر و با اعتبار 55 هزار میلیون ریال تکیل و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر عامل آبفا هرمزگان گفت: اجرای شبکه اصلی فاضلاب نوار ساحلی نیز به طول 2.5 کیلومتر و با اعتبار 36 هزار میلیون ریال و همچنین اجرای شبکه فاضلاب شهرک پیامبر اعظم (ص) نیز شامل تعاونی‌های رجا مهر،‌ ناجا، هرمز، هنگام، بنیاد تعاون سپاه، زمین سنگ، بستکوه، صاحب‌الزمان، دو راهی ایسنی، تاکسیرانی و فارور از دیگر پروژه‌های دهه فجر بوده که به طول 15 کیلومتر و با اعتبار 15 هزار میلیون ریال اجرا و تکمیل شده است.


5751110
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است