بین‌الملل 08:13 - 02 خرداد 1401

هیئتی آمریکایی به کشورهای آسیای مرکزی سفر می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که هیئتی متشکل از افراد سازمان های مختلف دولت این کشور در روزهای ۲۳ تا ۲۷ ماه مه (۲ الی ۶ خرداد) به کشورهای آسیای مرکزی سفر خواهند کرد.

هیئت مذکور قرار است در راستای تقویت روابط با کشورهای منطقه آسیای مرکزی، از کشورهای قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان و قزاقستان بازدید کند.

«دونالد لو» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، «اریک گرین» مدیر ارشد شورای امنیت ملی ایالات متحده در امور روسیه و آسیای مرکزی و همچنین مقامات ارشد وزارت دفاع و آژانس توسعه بین المللی (USAID) این کشور، از جمله افراد حاضر در این هیئت هستند.

همچنین اعلام شده است که این هیئت آمریکایی با نمایندگانی از دولت، جامعه مدنی و محافل تجاری چهار کشور یادشده دیدار خواهند کرد. دستور کار این گفتگوها شامل همکاری و تعامل اقتصادی در زمینه امنیت، حمایت از ارزش های مشترک، فرهنگ محلی، حقوق زنان، بحث امنیت غذایی و کمک به پناهجویان افغان است.

سفر هیئت آمریکایی در حالی صورت می گیرد که پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود که غربی ها به دنبال تخریب روابط کشورهای آسیای مرکزی با روسیه هستند.

لاوروف با اشاره به تلاش‌های غرب برای افزایش نفوذ خود در آسیای مرکزی اعلام کرده بود که آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو در تلاشند تا به روابط متحدان در ائتلاف‌هایی مانند کشورهای مشترک المنافع، سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO)، سازمان همکاری‌های شانگهای (SCO) و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) آسیب زنند.

وی همچنین افزوده بود که بر خلاف برخی از کشورهای غربی، مسکو منطقه آسیای مرکزی را به عنوان عرصه‌ای برای رویارویی ژئوپلیتیکی، مطابق با مفهوم استعماری «بازی بزرگ» نمی بیند.


11570135
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است