اجتماعی 14:48 - 27 مهر 1395
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری از یکم آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۵ ادامه خواهد داشت.

آغاز ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری

به گزارش فرهنگ نیوز ، عباس رشیدی گفت: مهلت ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری از روز شنبه اول آبان ماه ۹۵ آغاز و تا یک ماه ادامه خواهد داشت.



رشیدی ادامه داد: بازنشستگان و موظفین مشترک این صندوق می توانند از تاریخ یکم آبان ماه با توجه به ضوابط اعلام شده، به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir مراجعه و درخواست دریافت وام ضروری خود را ثبت کنند.



وی گفت: از میان درخواست های ثبت شده، در دهه اول آذرماه ۹۵ قرعه کشی انجام می شود که پس از مشخص شدن برندگان، ضمن اعلام اسامی افراد در سایت صندوق و ارسال پیامک به آنان، در شش مرحله و در بازه زمانی دو ماهه وام ضروری به متقاضیان پرداخت خواهد شد.



رشیدی با بیان اینکه امسال به ۲۵۰ هزار بازنشسته کشوری وام ضروری پرداخت می شود، اظهار داشت: مبلغ وام ضروری بازنشستگان از دو میلیون تومان به سه میلیون تومان افزایش یافته و بر همین اساس، سقف اعتبار وام نیز از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده است.



وی با اشاره به جزئیات وام ضروری بازنشستگان کشوری گفت: وام قرض الحسنه به میلغ سه میلیون تومان، کارمزد چهار درصد، اقساط ۳۶ ماهه و بازپرداخت ۹۰ هزار تومان در ماه است که بازنشستگان پس از ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی، دیگر نیازی به گذراندن مراحل بانکی همچون مراجعه به بانک و تشکیل پرونده یا ارائه وثیقه و ضامن ندارند.



رشیدی یادآور شد: مبلغ وام مستقیماً به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام صندوق ثبت شده است و از این حساب حقوق بازنشستگی و وظیفه خود را دریافت می کند، واریز می شود.



وی افزود: پس از قرعه کشی و بر اساس اولویت و با توجه به اینکه تامین اعتبار وام به صورت مرحله به مرحله انجام می شود، پرداخت وام ضروری در شش مرحله دو ماهه و در مجموع هربار اعتباری معادل ۴۰ میلیارد تومان به برندگان پرداخت می شود که تا پایان شش مرحله، تمامی ۲۵۰ هزار نفر، وام ضروری خود را دریافت می کنند.



مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه اولویت با متقاضیانی است که تاکنون وام ضروری دریافت نکرده باشند، گفت: اعلام شماره دفترکل، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات و شماره تلفن همراه در هنگام ثبت نام الزامی است.



رشیدی سپس با اشاره به پرداخت وام ضروری به وراث نیز اظهار داشت: این وام تنها به یکی از وراث وظیفه بگیر با توافق سایر ورثه امکان پذیر است و بنابراین متقاضی باید پس از دریافت فرم تعهد وراث و تکمیل آن توسط سایر ورثه، برای تایید، در اختیار مدیریت های صندوق بازنشستگی کشوری در استان ها قرار دهد.



وی در خصوص وراث صغیر و محجور نیز گفت: باید در زمان دریافت وام، اصل حکم سرپرستی صادر شده توسط دادگستری ارائه شود.



رشیدی سپس به تاریخچه مختصری از پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری اشاره کرد و گفت: پیش از دولت تدبیر و امید، اعتباری حدود ۶۰ میلیارد تومان برای این طرح اختصاص یافته بود که تنها ۴۰ هزار تفر بازنشسته این وام را دریافت می کردند.



وی یادآور شد: از سال ۱۳۹۳ و با رایزنی های مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بانک عامل، سقف اعتبار وام با یک جهش قابل توجه، به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و تعداد وام گیرندگان نیز به ۲۰۰ هزار نفر رسید.



رشیدی با اشاره به تلاش صندوق برای افزایش سقف وام در سال ۱۳۹۴، تصریح کرد: با وجود رایزنی های صورت گرفته افزایش سقف اعتبار وام در این سال محقق نشد، اما تعداد وام گیرندگان به ۲۵۰ هزار نفر افزایش یافت.



وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ نیز اعتبار تخصیص یافته از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۷۵۰ میلیارد تومان و مبلغ وام به هر متقاضی نیز از دو میلیون تومان به سه میلیون تومان رسید.



رشیدی تاکید کرد: پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری یکی از اولویت های صندوق بازنشستگی کشوری در جهت افزایش رفاه این عزیزان فرهیخته است.

 


8232129
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان این که 32 درصد ایرانی ها به فشار خون بالا مبتلا هستند، گفت: عامل اصلی ابتلا به سکته های قلبی و مغزی افزایش فشار خون است.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز ملی جمعیت پیامی صادر و تأکید کرد: امروز پدیده کهنسالی جمعیت در دنیا تبدیل به بحرانی روزافزون در مسیر توسعه کشورها شده است، جوانی جمعیت می تواند تبدیل به شاخص توسعه کشورها شود.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس شورای شهر تهران درباره توسعه فضای سبز و کاشت درخت در تهران گفت: هیچ تفکری مبنی بر قطع درختان در پایتخت وجود ندارد و این موضوع در مخیلات نمی گنجد و همه تلاش مجموعه شهرداری تهران افزایش توسعه فضای سبز در پایتخت است.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از برنامه ریزی جهت توزیع آسفالت در سطح معابر و مناطق شهر تهران خبر داد و گفت: هم اکنون 20 تیم از سازمان مهندسی در حال توزیع آسفالت در بزرگراه های پایتخت هستند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» روابط عمومی سازمان غذا و دارو، داروی دیسپورت500 را تقلبی اعلام کرد و از مردم خواست درصورت مشاهده فرآورده تقلبی مذکور، موضوع را به معاونت های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» همزمان با یکصدوبیست ودومین پویش امید و افتخار، آیین افتتاح پروژه های دسترسی جنوب به غرب تقاطع بزرگراه شهید چمران با بزرگراه شهید همت و زیرگذر تقاطع بزرگراه های شهید نواب ـ شهید تندگویان به بهره برداری رسید.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق مصوبه مجلس، آموزش و پرورش استان ها می توانند زمان آغاز سال تحصیلی را تغییر دهند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» یک استارتاپ فضایی در حال توسعه انبارهای فضایی مبتنی بر کپسول های قابل استفاده مجدد است که می تواند تحول بزرگی در لجستیک نظامی ایجاد کند. این کپسول ها قادر به ذخیره سازی محموله در مدار زمین و تحویل سریع آن به هر نقطه از جهان در عرض یک ساعت ه...
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» متخصصان کشور موفق شدند با به کارگیری فناوری هایی در پمپ قلبی ـ ریوی؛ قلب، ریه و قرنیه فرد فوت شده بر اثر آمبولی ریه را به 3 بیمار نیازمند اهدای عضو، پیوند کنند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: اتباع افغانستانی به عنوان معلم در مدارس کشورمان جذب نشده اند و نخواهند شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است