استانی 08:24 - 05 بهمن 1400
رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی گیلان خبر داد
ایسنا/گیلان رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی گیلان، با اشاره به اجرای پروژه بانی جنگل در شهرستان سیاهکل، گفت: این پروژه به مدت پنج سال احیا و غنی سازی بخشی از جنگل تخریب یافته منطقه لیشک - حوزه ۲۴ ملکرود به مساحت ۹۱.۵ هکتار را دنبال می کند.

احیای ۹۱ هکتاری جنگل تخریب شده لیشک سیاهکل

خلیل محمدی در گفت وگو با ایسنا، از برگزاری کارگاه «رویکردی بر مشارکت NGO ها در منابع طبیعی» و تور آموزشی - ترویجی «بازدید از پروژه بانی جنگل» در منطقه لیشک شهرستان سیاهکل خبر داد و اظهار کرد: این تور با حضور مسئولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان و اعضای شبکه سازمان های مردم نهاد غیر دولتی محیط زیست و منابع طبیعی استان برگزار شد.

وی با اشاره به اجرای طرح «کاروان نیکوکاری» در حاشیه این تور آموزشی و ترویجی با حضور هشت نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان، افزود: فاز نخست این طرح با رویکرد اجتماع محور در راستای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و با مشارکت و بهره مندی از ظرفیت مردمی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در سطح روستای لیشک اجرا خواهد شد.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین آحاد جامعه، ظرفیت سازی و توان افزایی ذی نفعان، دست اندرکاران، جوامع محلی و بهره برداران در راستای توسعه پایدار منابع طبیعی، تقویت مشارکت مردم در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی از طریق تسهیل گری، توسعه مسئولیت پذیری و فعالیت های داوطلبانه در میان جوامع محلی و کنترل و مهار عوامل تخریب منابع طبیعی را از جمله اهداف «کاروان نیکوکاری» دانست و متذکر شد: این کاروان با همراهی کارشناسان منابع طبیعی بر جذب همیاران طبیعت در سطح روستاها تاکید دارد.

محمدی، با اشاره به اجرای پروژه «بانی جنگل» از سال ۹۹، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه همکاری مشترک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با موسسه سبزکاران بالان با موضوع غرس نهال و احیای عرصه های جنگلی اجرایی شده است.

وی هدف از تفاهم نامه مذکور را احیا و غنی سازی بخشی از جنگل تخریب یافته منطقه لیشک - حوزه ۲۴ ملکرود به مساحت ۹۱.۵ هکتار دانست و عنوان کرد: پروژه «بانی جنگل» به مدت پنج سال اجرا خواهد شد.

رئیس اداره آموزش منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه اقدامات آموزشی - ترویجی در جهت فرهنگ سازی منابع طبیعی یک راهکار زیربنایی و اساسی برای حفظ و توسعه منابع طبیعی کشور محسوب می شود، گفت: این اقدامات جلب مشارکت گسترده مردم را در حفاظت از منابع طبیعی به دنبال دارد.

انتهای پیام


11425080
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است