اقتصادی 01:13 - 02 آذر 1399
صندوق بین المللی پول اعلام کرد پیشرفت دارویی در ریشه کنی کرونا می تواند تا ۹ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی اضافه کند.

واکسن کرونا چقدر می ارزد؟

به گزارش ایسنا، صندوق بین المللی پول اعلام کرد: کرونا اولویت اصلی اقتصاد جهان است و اولویت حال حاضر باید بازگرداندن اقتصاد به ریل رشد و تقویت بنیان های اقتصادی قرن ۲۱ باشد. این نهاد با اشاره به اوج گیری مجدد شمار مبتلایان در جهان اعلام کرده است تا زمانی که همه گیری در همه جا شکست داده نشود، رشد اقتصادی در هیچ جا به دست نخواهد آمد. وضعیت فعلی نشان می دهد که وضعیت دشوار و غیر مطمین است.

صندوق بین المللی پول که پیش بینی کرده است رشد اقتصادی امسال جهان به طور متوسط منفی ۴.۴ درصد خواهد بود در سال آینده به ۵.۲ درصد افزایش خواهد یافت. به گفته این نهاد، رسیدن به یک راهکار دارویی در ریشه کنی کرونا می تواند تا سال ۲۰۲۵ میزان تولید ناخالص داخلی جهان را حدود ۹ تریلیون دلار افزایش دهد. این نهاد با هشدار نسبت به خطر لغو سیاست های مالی حمایتی فعلی دولت ها و بانک های مرکزی از ضرورت تداوم رویکرد حمایتی سخن گفته و افزوده است: اگر هر کشور کار خودش را در مقابله با کرونا انجام دهد، مخارج کرونا حدود دو سوم افزایش پیدا خواهد کرد. 

کریستالینا جیورجیوا- رییس این نهاد با اشاره به پیشرفت های دارویی در مقابله با کرونا گفت: این خبر خوبی است که پیشرفت های زیادی در مقابله با کرونا داشته ایم اما شاهد کاهش مجدد شتاب رشد اقتصادی در ماه های اخیر بوده ایم و این بدان معناست که حتی پس از پیدا شدن راه حل پزشکی، مسیری طولانی در پیش خواهد بود. جیورجیوا هم چنین خواستار توجه بیشتر به ثبات محیط کلان اقتصادی جهان شد و سیاست گذاران را تشویق کرد تا با از ظرفیت های مغفول مانده ای نظیر اقتصاد دیجیتالی برای تقویت رشد اقتصادی خود بیشتر بهره بگیرند. 

رییس صندوق بین المللی پول همچنین نسبت به افزایش بیش از حد بدهی جهانی در دوره کرونا هشدار داد. 

انتهای پیام


10820356
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به نبود تقاضا در بازار داخل، صادرات دام راهکار ایجاد رونق و تحرک در صنعت دامپروری است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، از افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است