استانی 20:26 - 27 فروردین 1397
مدیرکل جدید محیط زیست استان قزوین:
قزوین- مدیرکل جدید محیط زیست استان قزوین گفت: در دوره جدید مدیریت موضوع حسابرسی محیط زیست، مدیریت سبز، به روز کردن تجهیزات و استفاده بیشتر از تشکل های مردمی را عملیاتی می کنیم.

حسابرسی محیط زیست را در قزوین عملیاتی می کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، حسن پسندیده عصر دوشنبه در مراسم تکریم از مدیرکل محیط زیست استان قزوین که با حضور معاون امور مجلس سازمان محیط زیست در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با تعامل همه دستگاههای اجرایی تلاش می کنیم موفقیت های این اداره در مسیر اهداف تعیین شده ادامه یابد.

وی افزود: در اجرای برنامه ها نیازمند مشارکت همه گروهها وتشکل های غیردولتی هستیم و معتقدیم بدون همراهی مردم نمی توان به نتیجه رسید.

حسابرسی محیط زیست عملیاتی می شود

مدیرکل جدید محیط زیست استان قزوین بیان کرد: در دوره جدید مدیریتی موضوع حسابرسی محیط زیست را عملیاتی خواهیم کرد که این کار می تواند نگرانی های ما در رسیدن به اهدافمان را برطرف کند.

قوانین زیست محیطی بازدارنده نیست

وی اضافه کرد: قوانین و ضوابط محیط زیستی هرگز بازدارنده نیست بلکه می تواند به زندگی سبز، توسعه متوازن وهمگون و کاهش هزینه های اجرایی کمک کند.

پسندیده تصریح کرد: صیانت همه جانبه از محیط زیست نیازمند عزم جدی است و در این راه به نظر می رسد ابتدا باید دستگاههای اجرایی خود را ملزم به رعایت مسائل زیست محیطی کرده و در نوع مصرف از منابع نیز دقت کنند.

وی اظهارداشت: مدیریت سبز از دیگر مسائلی است که باید در قزوین اجرایی شود و در کنار آن تامین تجهیزات به روز مورد نیاز هم در دستور کار است.

پسندیده گفت: تنوع زسیتی در قزوین، داشتن مناطق حفاظت شده ارزشمند گیاهی و جانوری، ظرفیت تشکل های مردم نهاد فرصت خوبی برای برنامه ریزی ایجاد کرده که از این استعداد بخوبی بهره خواهیم برد.

مدیرکل جدید محیط زیست استان قزوین بیان کرد: نقش رسانه ها در پیشبرد برنامه ها بسیار مهم و تاثیرگذار است و ما نیز از همکاری خبرنگاران برای پیشبرد برنامه های خود استفاده خواهیم کرد.

در ادامه سیاوش شمسی پور مدیرکل سابق محیط زیست استان قزوین با ارائه گزارشی از کارهای انجام شده اظهارداشت: با افزایش مناطق حفاظت شده طارم و الموت به منطقه باشگل توانستیم سهم خود را از ۱.۵ درصد به حدود هشت درصد برسانیم.

وی بیان کرد: برگزاری بیش از ۶۰ هزار نفر ساعت آموزش در مهدکودک ها، مدارس و ادارات، اجرای طرح محیط بان مدرسه وآموزش صیانت از حیات وحش جدی گرفته شده و خوشبختانه با کنترل ونظارت بر زیستگاههای حیات وحش در سر شماری شاهد رشد ۳۵ درصدی جمعیت وحوش منطقه بودیم که بیانگر پویایی اکوسیستم استان قزوین است.

شمسی پور اضافه کرد:درحال حاضر ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش محیط زیست قرار دارد که با ۴۶ محیط بان اداره می شود و به طور میانگین هر محیط بان باید ۱۰ هزار هکتار را پوشش دهد که کار سنگینی است.

وی از فعال شدن ۱۱ پاسگاه محیط بانی در استان همخبرداد و گفت: برای کنترل و نظارت بهتر در مناطق حفاظت شده در حال حاضر با نصب دوربین در منطقه باشگل، دشت الله آباد، طارم و الموت و نیز دریاچه اوان این محدوده ها به صورت شبانه روزی رصد می شود.

شمسی پور اجرای طرح جامع آلودگی هوا را نیز از دیگر کارهای انجام شده ذکر کرد.

در این مراسم ضمت تقدیر از خدمات سیاوش شمسی پور مدیرکل سابق، حسن پسندیده به عنوان مدیرکل جدید محیط زیست استان قزوین معرفی شد.


9747683
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است