سیاسی 07:30 - 25 مرداد 1396
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات را آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد بررسی صلاحیت سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی 63 ساله و دارای دکترای فقه و مبانی‌حقوق‌ اسلامی، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، نماینده ادوار اول، دوم، چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی و رئیس‌ سازمان عقیدتی‌ سیاسی‌ ارتش را در سوابق کاری خود دارد.

در بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی ابتدا مخالفان و موافقان به بیان سخن می‌پردازند سپس وزیر پیشنهادی از خود دفاع می‌کند.

عثمانی: شأن بسیاری از نیروهای وزارت اطلاعات، وزیر شدن است

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت اطلاعات سرشار از نیروهای متعهد و توانمند است که شأن بسیاری از آنها وزارت است.

محمد قسیم عثمانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات طی سخنانی اظهار داشت: از اقدامات این وزارتخانه در ارتباط با گروهک‌های تروریستی، اشراف وزارتخانه در داخل و خارج، تبادل اطلاعات با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای موفق، مبارزه با فساد اقتصادی و ریشه‌یابی آنها تشکر می‌کنم.

وی با بیان این که امنیت با وزارت اطلاعات است، گفت: اما وزارت اطلاعات سرساز نیروهای متعهد و توانمندی است که شأن بسیاری از آن ها تصدی وزارت است و این ظرفیت در داخل وزارتخانه وجود دارد.

نماینده مردم بوکان در مجلس اظهار داشت: انتظار این بود که وزیر خود یکی از معاونین این وزارتخانه را برای عهده‌داری مسئولیت در وزارت اطلاعات معرفی می‌کرد.

دلخوش: امروز مسئولان و مردم در فضای مجازی در مظان اتهام هستند

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: ما نگران این نیستیم که فضای مجازی در اختیار همه قرار گیرد اما امروز هم مسوولان و مردم در مظان اتهام در این فضا هستند.

 سیدکاظم دلخوش در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات طی سخنانی با بیان اینکه آقای علوی در ایجاد امنیت برای کشور همواره تلاش کرده‌اند، گفت: نقدهایی هم به عملکرد وی وارد است و این نقدها برای این است که به هر حال کشور ما به سمت توسعه می‌رود و باید بتوانیم در این حوزه گام‌های موثری برداریم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با مورد خطاب قرار دادن وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: آقای علوی ما نگران این نیستیم که فضای مجازی در اختیار همه ملت قرار بگیرد بلکه امیدواریم همه بتوانند از آن به درستی استفاده کنند.

دلخوش در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات به ویژه درخصوص صیانت اطلاعاتی از مردم گفت: احساس می‌کنیم که این صیانت انجام نمی‌شود. امروز این مفسده دامن همه را گرفته است. ما حرفمان این است که چرا باید به مسوولینی که خدمت‌گزار هستند توهین شود و هیچ احضاری هم صورت نگیرد.

دلخوش تصریح کرد: متاسفانه مدیرانی که وارد عرصه‌های مدیریتی می‌شوند، مدام تحت مراقبت قرار می‌گیرند و باید تذکر به آنها داده شود.

این خبر تکمیل می‌شود.


9364198
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه گفت: احتمال آتش‌بس جنگ در غزه نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و علت آن رایزنی‌ها و فشار‌های افکار عمومی بر رژیم اسراییل است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اعتمادی گفت: رمنافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است، اما آن چیزی که مقام معظم رهبری عنوان کردند را باید بار دیگر مطرح کنیم که حتما اسرائیل از بین خواهد رفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم فیمابین تبادل نظر و توافق کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به برقراری بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی بر اهتمام ویژه این سازمان در پیگیری تجاوزات اسرائیل تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به ادامه اعتراض دانشجویان غرب به جنایات اسرائیل در غزه و بازداشت عوامل جیش الظلم پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سندرز، سناتور آمریکایی گفت: «افتخار می‌کنم که دانشجویان به جنگ غزه اعتراض می‌کنند. شما در سوی درست تاریخ قرار دارید».
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام نقدعلی گفت: در لایحه عفاف و حجاب برای برخورد با افراد بی‌حجاب در مرحله سوم پروسه قضایی را تعریف کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دلخوش گفت: قانونی که درباره سلاح بود نیاز به اصلاح داشت تا با تشدید مجازات متخلفان بتوان از وقوع جرم جلوگیری کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است