استانی 16:55 - 02 آبان 1393
پسر ماموستا مجتهدی:
فرزند امام جمعه فقید سنندج گفت: حفظ اتحاد و یکپارچگی مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان و استحکام پایه‌های دین اسلام از دیدگاه ماموستا مجتهدی بود.

ماموستا مجتهدی حفظ اتحاد را مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان می‌دانست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سلیمان مجتهدی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان بسیج و فرمانده سپاه کردستان اظهار کرد: توجه به ارزش‌های انسانی و تلاش در راستای حفظ آن از مباحثی بود که همواره مورد توجه و تاکید مرحوم ماموستا مجتهدی بود.

به گفته وی، حفظ حرمت و کرامت انسانی، خودداری از برخوردهای خشن حتی با افراد متخلف از سوی نیروهای انتظامی و نظامی به ویژه توجه جدی به حوزه فرهنگ از مهم‌ترین دغدغه‌های ماموستا مجتهدی در طول حیاتشان بود و در جلسات متعددی که با مسئولان در دفتر خود و یا دیگر مکان‌ها داشتند بر آن تاکید می‌نمود.

پسر ماموستا مجتهدی حفظ وحدت اسلامی و جلوگیری از تفرقه را از مهم‌ترین خواسته‌ها و شاخصه‌های مورد توجه این ماموستای فقید عنوان کرد و بیان داشت: پدرم اتحاد و یکپارچگی و برخورد جدی با کسانی را که به هر دلیل در راستای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان تلاش می‌کردند را مورد تاکید قرار می‌دادند و ضرورت می‌دانستند.

مجتهدی افزود: روشنگری و بصریت‌افزایی‌هایی که پدرم در جلسات مختلف داشتند موجب شده بود مردم استان و حتی سایر نقاط کشور که به نحوی با ایشان ارتباط داشتند وی را به عنوان یک چهره جهانی و تلاشگر در حوزه تقریب مذاهب بشناسند و قبول داشته باشند.

وی با بیان اینکه روحانیون و ماموستائیان زیادی در محضر پدرم تلمذ و کسب فیض کرده و به درجه اجتهاد رسیدند، گفت: امیدوارم به عنوان فرزند ایشان در مسیر اهداف و خواستگاه ارزشی وی گام برداشته و رهرو خوبی برای پدر باشم.

پسر ماموستا مجتهدی از حضور سردار نقدی و همراهی و محبت‌های همیشگی سپاه بیت‌المقدس به خانواده‌اش در زمان حیات پدر و بعد از آن تقدیر کرد و گفت: حضور مسئولان و شنیدن دغدغه خانواده شهدا و کسانی که در مسیر اعتلای اسلام و انقلاب تلاش کرده‌اند مایه دلگرمی آنها خواهد شد.

فرزند امام جمعه فقید سنندج در ادامه با اشاره به علاقه مردم استان به امام جمعه فقید شهر سنندج و ذکر این مطلب که پدرم صیغه عقد 4 نسل از مردم در این استان را جاری کرده است گفت: متاسفانه در حال حاضر دفتر ثبت ازدواج ایشان با وجود مراجعات بسیار زیاد مردم بسته است که امیدوارم با حمایت شما بستر فعال‌سازی آن با توجه به توانی که در خود به عنوان فرزند ایشان می‌بینم فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ملاحسام‌الدین مجتهدی فرزند شهیر به صدرالاسلام و نوه حضرت ملا عبدالعظیم مجتهدی در سال 1303 در خانواده‌ای روحانی و از سلاله پاک سادات به دنیا آمد.

وی از سن کودکی به تحصیل علوم اسلامی و فنون حوزوی مشغول شد. در سن 23 سالگی مراتب علمی و مدارج تحصیلی تا اخذ مقام افتاء و اجتهاد طی نمود و پس از آن ضمن تحقیق، شخصاً اداره حوزه علمیه حضرت مجتهد را به عهده گرفت. بطوریکه تاکنون هزاران طلبه از محضر ایشان کسب اجازه نموده‌اند.

ملاحسام‌الدین مجتهدی قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان قاضی شرع شوافع به صدور فتوی برای دادگاه‌های کشور پرداخت و هزاران فتوا در دادگاه‌ها مورد عمل قرار گرفته است. ایشان علاوه بر عضویت در مجامع علمی و شرکت در کنفرانس‌های ملی و مذهبی عضو مجمع تقریب مذاهب اسلامی و خطیب از سال 1383 با حکم نماینده ولی‌فقیه در منطقه کردستان به امامت جمعه شهر سنندج منصوب شد.

ماموستا حسام‌الدین مجتهدی در سال 1388 به عنوان چهره ماندگار تقریب اسلامی انتخاب و دارای شهرت علمی فراوان در جامعه شوافع ایران و کشورهای همجوار بود.

ماموستا مجتهدی در سال 90 با کسب اکثریت آرا به عنوان نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

گفتنی است ماموستا مجتهدی امام جمعه فقید سنندج روز ششم اردیبهشت ماه سال‌جاری جاری به دلیل خونریزی دستگاه گوارش در سن 93 سالگی در بیمارستان طالقانی تهران دار فانی را وداع گفت.


5027943
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است