گوناگون 13:04 - 14 آذر 1398
استانبول در سواحل رودخانه بسفر، شهری است که هزاران سال قدمت دارد و در ابتدا به عنوان بیزانس شناخته می‌شد و بعداً قسطنطنیه .

نکاتی برای سفر در استانبول

به گزارش ایسنا به نقل از توریاب، در استانبول  خواهید دید که معماری، فرهنگ و مسیرهای تجاری از سراسر جهان برای ساختن یک گلدان ذوب شگفت‌انگیز که واقعاً مهیج است، همگرا می‌شوند. با این وجود، در هنگام گشت و گذار در شهر، احتیاط و زرنگ بودن نیز حائز اهمیت است، زیرا غالباً کلاهبرداری به دنبال گرفتن بازدید کننده تور ترکیه ناخواسته از شما خواهند بود.

اقامت ارزان زیر 30 دلار در استانبول

قسمت‌های شگفت‌انگیزی از استانبول وجود دارد که برای بازدیدکنندگان ایده‌آل است و بهترین مکان برای اقامت بیشتر به آنچه شما می‌خواهید بستگی دارد. اگر به دنبال نمونه‌برداری از زندگی عالی شبانه و میله‌های شهر هستید، در قسمت‌های گلدن هورن یا گالاتا به دنبال یک خوابگاه یا هتلی باشید.اگر بیشتر علاقه‌مند به کاوش در شهر قدیمی و میراث رومی آن هستید، منطقه سلطان احمد شما را در قلب قدیمی‌ترین بخش استانبول قرار می‌دهد.

Cheers Hostel دارای درجه بالایی و بسیار محوری است - آنها اتاقهای مختص خانم‌ها را با قیمت تقریبی 20 دلار در هر شب به علاوه اتاق‌های خصوصی ارائه می‌دهند. مهمانخانه آگورا یکی دیگر از گزینه‌های عالی و معتبر است که در هر شب با قیمت 21 تا 31 دلار در اختیار شما قرار می‌دهد. Stanpoli Hostel گزینه‌های ارزان‌تری دارد - خوابگاه‌های هر شب 13 دلار در هر شب شروع می شود.یا 4 Suites اتاق های خصوصی با قیمت تقریبی 27 دلار در هر شب دارد.

دیدنی های برتر برای بازدید شما

معماری در استانبول واقعاً فوق العاده است و شما می توانید طیف وسیعی از تأثیرات و سبک های مختلف را ببینید، از بیزانس ایا صوفیا (که قدمت آن بیش از 1400 سال قدمت دارد) گرفته تا (برج رومانیایی گالاتا) استانبول همچنین خانه اصلی لاله ها است و پارک سلطان احمد و پارک امیرگان مکان های بسیار خوبی برای دیدن تعداد زیادی گل در شکوفه بین مارس و ماه مه است. مکان دیگری که ارزش آن را دارد اگر از هنرهای تاریخی لذت ببرید کلیسای منجی مقدس در Chora است که با نقاشی های دیواری زیبا و معرق بسیار زیبا تزئین شده است.

برخی از نکات برجسته دیگر از اقامت در استانبول شامل بازدید از مسجد آبی ، Grand Bazaar و یک سفر دریایی Bosphorus است. Grand Bazaar شگفت انگیز بود - این یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بازارهای تحت پوشش(مسقف) جهان است.من مطمئناً یک "عاشق غذا" هستم و سعی می کنم تا حد ممکن غذاهای محلی را امتحان کنم ، بنابراین اگر وقت داشتم تور پیاده روی غذا را توصیه می کنم! در مورد تاریخ، فرهنگ، زندگی محلی اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد، به علاوه در تمام طول روز تغذیه خواهید شد. برای یک برخورد ویژه و یک جاذبه توریستی که کمتر شناخته شده، یک تردد را در تنگه بسفر انجام دهید و منظره‌ای باورنکردنی از آبراه به دست آورید.

استانبول تنها شهر جهان است که بین دو قاره تقسیم می‌شود، بنابراین تنگه بسفر این شهر را به یک بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌کند. یک سفر دریایی یا کشتی می تواند شما را به بخش آسیایی منتقل کند و من توصیه می‌کنم مدتی را در کادیکوی بگذرانید. شما شاهد یک فضای کاملاً متفاوت، ترکیبی از معماری، یک فرهنگ اصیل و انواع مختلف غذا و بازار در تور استانبول  هستید!

                                                 غذا در استانبول

غذاهای ترکی بسیار متنوع است و استانبول یک گلدان ذوب فرهنگ است، بنابراین می‌توانید این تأثیرات را در کنار هم در غذاهای آنها و صحنه غذاهای خیابانی مشاهده کنید.از آنجا که من گوشت نمی‌خورم، محدود به آنچه که غذاهای سنتی ترکیه امتحان کردم، اما غذاهای زیادی برای انواع رژیم‌های غذایی در استانبول وجود دارد.در اینجا برخی از غذاهای سنتی است که حتماً باید آنها را امتحان کنید:

Çiğ Köfte: به طور سنتی، این غذا به عنوان نوعی گوشت تارتار گوشت خام سرو می شود. اما، امروزه این گیاه به سبک گیاهی ساخته شده است و می‌توان آن را در سراسر استانبول یافت.

لاهماچون: نوعی پیتزای ترکی است که به طور معمول می توان آن را با انواع پرپشت سفارش داد. عالی برای همه انواع مواد غذایی!

Kokoreç: اگرچه من این را امتحان نکردم، دوست محلی من در استانبول گفت این یکی از غذاهای مورد علاقه وی است. این در اصل یک ساندویچ گوشتی است که از روده بره ساخته شده، اما بهتر از چیزی که به نظر می‌رسد، طعم دارد!

آدانا دوروم: کباب گوشتی بسیار سنتی است.

Balik Ekmek: یک ساندویچ ماهی واقعا جالب.

و البته سفر به تور ارزان استانبول بدون توقف یک فنجان قهوه ترک کامل نخواهد بود. خواهید فهمید که قهوه ترکی نسبت به اسپرسو از نظر قوام کمی ضخیم‌تر است و عطر و طعم متفاوتی از هل دارد. این می‌تواند برای برخی از آنها طعم اکتسابی باشد، اما قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد.

 انتهای رپرتاژ آگهی 


10310611
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است