استانی 17:01 - 30 بهمن 1398
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز:
ایسنا/آذربایجان شرقی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز با اشاره به جمله «هیهات منا الذله» گفت: امروز مصداق این جمله در منویات مقام معظم رهبری قابل مشاهده است و حضور حداکثری پای صندوق‌های رای می‌تواند کشور را در روابط بین الملل و معادلات بین المللی سربلند کرده و معادله دشمنان را تبدیل به نامعادله کند.

حضور حداکثری مردم در انتخابات، معادله دشمنان را تبدیل به نامعادله می‌کند

حسین کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد شاخص‌های نماینده اصلح اظهار کرد: مهمترین مشخصه یک نماینده اصلح، تعهد و همچنین کارآمدی است؛ همچنین یک نماینده اصلح باید کلیات چارچوب حرکت نظام جمهوری اسلامی را تایید کرده و نیازهای روز جامعه و جهت هدایت جامعه را بداند.

وی در ادامه افزود: یک نماینده اصلح باید با دید کلان به موضوعات نگاه کرده و فقط تاثیرات کوتاه‌مدت را مورد توجه قرار ندهد. البته تقوا از مهم‌ترین شاخص‌های یک نماینده اصلح بوده و یک نماینده باید بداند که در شرایط مختلف چگونه خود را کنترل کند.

وی با اشاره به برخی از تبلیغات نامناسب، گفت: نباید ارزش انسانی، آزادگی و کرامت انسانی نادیده گرفته شود؛ رای دادن، علاوه بر این‌که یک حق الناس است، حق خود فرد نیز بوده و باید از حق خویش صیانت کرده و مشارکت کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز افزود: زمانی که یک کاندیدا یا نماینده نتواند خود را اصلاح کند، چگونه خواهد توانست که امور و جامعه را اصلاح کند؟

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که مردم سالاری در بطن جمهوری اسلامی معنی می‌دهد، افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات در اولین مرحله به نفع خود مردم بوده و در وهله بعدی این حرکت در قدرت کشور در عرصه بین الملل تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان این‌که دانشجویان و و طلاب به عنوان یک مرجع سیاسی در جامعه شناخته می‌شوند، افزود: دانشجو به دلیل جایگاه خود و همچنین دانشی که دارد، دارای جایگاه خاصی در جامعه بوده و باید شاخص‌های یک کاندیدا و نماینده اصلح را در جامعه تبیین کند. همچنین باید تلاش کند تا میزان مشارکت را ارتقا داده و چرایی مشارکت و طریقه شناخت کاندیدا را در جامعه ارائه کند.

کاظمی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نقش دانشجویان در جامعه، اظهار کرد: دانشجو باید سیاسی باشد، اما هرگز نباید سیاست زده شود و باید برای رویدادهای مختلف تحلیل داشته باشد.

 انتهای پیام


10402088
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است