استانی 00:09 - 04 اسفند 1395
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش:
خرمشهر - مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر نقش مدارس غیر دولتی در ارتقای سیستم آموزشی کشور بر لزوم حمایت از این مدارس تاکید کرد.

تمامی ظرفیت مدارس غیردولتی باید مورد حمایت و استفاده قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مسعودی شامگاه سه شنبه در اجلاس مدارس و آموزشگاه های غیردولتی منطقه سه کشور در خرمشهر، بهره گیری از مشارکت های مردمی را دیگر ضرورت در ارتقای سیستم آموزشی دانست و اظهار کرد: بحث مشارکت و مشورت در جهان از مرحله انتخاب گذشته و به یک ضرورت تبدیل شده است.

وی بر نقش مدارس غیر دولتی در افزایش بودجه اختصاص یافته به مدارس دولتی تاکید کرد و توضیح داد: تنها ۲۰۰ هزار نفر در مدارس غیردولتی مشغول به کار هستند که به خودی خود در کاهش هزینه های بخش دولتی تاثیر بسزایی دارد و بر همین اساس باید برای جذب سرمایه گذار در این بخش تلاش شود.

مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش وجود مدارس غیردولتی را امری تایید شده دانست و گفت: توسعه مدارس غیردولتی در سند جامع تقویت مدارس دولتی آمده است، رئیس جمهور نیز بیان کرده که باید سهم مدارس غیر دولتی به ۲۰ درصد افزایش یابد و وزیر آموزش و پرورش هم بر لزوم توسعه مدارس غیردولتی تاکید کرده است، همچنین قانون مربوط به مدارس غیر دولتی که به صورت آزمایشی بوده، تمدید شده و دیگر حجتی برای مخالفان وجود این مدارس باقی نمانده است.

مسعودی با یادآور شدن اینکه باید حقوق سه دسته موسسان و سرمایه گذاران، اولیا و دانش آموزان و همچنین قوانین دولتی حفظ شود، برقراری توازن میان این سه را نیازمند دقت دانست و اظهار کرد: در دستورالعمل جدید قانون مدارس غیردولتی سعی شده است بر هر سه محور توجه جدی شود.

وی با تاکید بر لزوم عمل کردن در چهارچوب قانون و توجه به منافع اولیا و دانش آموزان، راضی نگه داشتن سرمایه گذاران را حداقل کار لازم برای حمایت از مدارس غیردولتی دانست.

 مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین استفاده از تمام ظرفیت های مدارس غیر دولتی را اصلی مهم در ارتقا سطح این آموزشگاه ها برشمرد و بیان کرد: بقای مدارس دولتی باید در ارائه خدمات برتر باشد و باید از تمام ظرفیت های مدارس غیردولتی استفاده شود.

مسعودی با بیان اینکه خدمات مدارس غیردولتی به دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شوند، گفت: می توان ادعا کرد که در بخش نرم افزاری زیر ساخت های لازم در مدارس غیردولتی فراهم نشده است و این مدارس باید در ارتقای کمی و کیفی با سایر مدارس آموزش و پرورش رقابت کنند.

وی ادامه داد: باید بستری فراهم شود تا در مدارس دولتی ایده های نوین پس از تایید اجرایی شود و این در حالی است که اکنون اجازه انجام این کار به مدارس غیردولتی داده نمی شود.

مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به برشماری الزامات داشتن یک سیستم آموزش و پرورش موفق پرداخت و بیان کرد: آموزش و پرورش باید شاداب، با نشاط و بالنده باشد چرا که سازندگی آموزش و پرورش در بالندگی آن است.

مسعودی افزود: اگر بنا باشد که آموزش و پرورش نیروهای کارآمد و اثرگذار داشته باشد باید به روز بوده و نسبت به تربیت منابع انسانی کارا بکوشد.

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی قطب سه کشوری روسای ادارات مشارکت های مردمی، کارشناسان و مسئولان مراکز غیر دولتی به میزبانی خوزستان در خرمشهر برگزار شد.

در این اجلاس دو روزه که روز نخست آن در سالن جلسات اداره بندر خرمشهر برگزار شد، هفت استان سیستان بلوچستان، بوشهر، فارس، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و خوزستان شرکت داشتند.


8840947
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است