بین‌الملل 14:00 - 04 تیر 1396
واژگونی و انفجار یک تاتکر سوخت در مرکز پاکستان دست‌کم ۱۴۰ کشته برجای گذاشت.

انفجار تانکر سوخت در پاکستان ۱۴۰ کشته برجای گذاشت


به گزارش خبرنگار «پارسینه»، تلویزیون پاکستان اعلام کرد دستکم ۱۴۰ نفر در حادثه آتش سوزی تانکر سوخت در شهر باهاوالپور در استان پنجاب پاکستان جان باختند و ۱۰۰ نفر نیز زخمی شدند.


سانحه بامداد یکشنبه در شهر احمدپور شرقی در ایالت پنجاب و هنگامی رخ داد که یک تانکر بزرگ سوخت در یکی از راه‌های شلوغ شهر واژگون شد. شمار زیادی از حاضران در این معبر برای برداشتن سوخت از مخزن سوراخ شده تانکر در اطراف آن جمع شده بودند. به گفته پلیس محلی ده دقیقه بعد مواد سوختنی جاری شده بر زمین، احتمالا در اثر تماس با آتش سیگار مشتعل شده و باعث انفجار مخزن سوخت شد.


دست‌کم صد نفر هم در این حادثه که در ایام عید فطر روی داد، زخمی شده اند.


بقایای بیش از صد دستگاه خودروی سواری، مینی‌بوس و موتوسیکلت که بر اثر این حادثه نابود شدند، جاده اصلی ایالت پنجاب به دروازه کراچی را مسدود کرده است.


آتش‌نشانان و ماموران امدادی برای مهار حریق و نجات مصدومان در محل حضور دارند. به علاوه هلی‌کوپتر‌های ارتش هم برای رساند زخمی‌ها به بیمارستان‌های اطراف به عملیات امداد و نجات پیوسته‌اند.


نواز شریف، نخست وزیر پاکستان با انتشار پیامی تاثر عمیق خود را از وقوع این حادثه اعلام کرد.


همچنین، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، با ابراز تاسف از کشته و زخمی شدن صدها تن از مردم پاکستان در حادثه آتش سوزی تانکر سوخت، با دولت و ملت پاکستان و خانواده قربانیان حادثه ابراز همدردی کرد.


این حادثه مرگبار تنها یک روز پس از جان باختن دست‌کم ۵۳ نفر در بمب‌گذاری‌ها در نقاط مختلف پاکستان روی داد. شهروندان عمدتا مسلمان این کشور روز دوشنبه عید فطر را در فضای متاثر از این حوادث و حملات، برگزار خواهند کرد.


منابع: یورونیوز/ واحد مرکزی خبر


آخرین اخبار، تحلیل‌های ویژه و صفحه نخست نشریه‌های انگلیسی زبان در صفحه بین‌الملل 





9203496
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هیئت مدیره جایزه روزنامه‌نگاری «پولیتزر» از دانشجو-روزنامه‌نگارانی که تجمعات در دانشگاه‌های آمریکا را پوشش می‌دهند، تشکر و تمجید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سوئد برای یک تجمع جدید که قرار است در آن به قرآن کریم بی‌حرمتی شود، مجوز صادر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جراح و رئیس بخش ارتوپدی بیمارستان الشفاء غزه پس از چهار ماه اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع از دستگیری هزار و ۹۰۰ نفر از دانشجویانی که برای حمایت از آرمان فلسطین در محوطه دانشگاه‌های آمریکا دست به تظاهرات زده بودند، خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که فضای دانشگاه محل مناسبی برای یهودی‌ستیزی نیست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه آمریکایی از تعلیق مبادلات تجاری میان ترکیه و رژیم صهیونیستی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» واشنگتن در تداوم اقدامات خصمانه خود، ۵ فرد و ۲ نهاد را به اتهام ارتباط مالی با جنبش حزب‌الله لبنان تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام اطلاعاتی آمریکا برقراری صلح در اوکراین را در آینده نزدیک «بعید» دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله یمن تاکید کرد، رزمندگان این جنبش برای سومین بار یک پهپاد MQ۹ آمریکا را در آسمان صعده سرنگون کرده اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ترکیه امروز (پنج‌شنبه) از سیاست ریاکارانه رهبران غربی در قبال قتل‌عام اهالی غزه انتقاد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است