استانی 15:23 - 04 بهمن 1395
در شورای مهارت استان کرمانشاه مطرح کرد:
کرمانشاه- تاکید بر ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه و خصوصا جامعه روستایی و لزوم تربیت تکنسین های ماهر در استان کرمانشاه، مباحث مطرح شده در جلسه شورای مهارت استان بود.

استان کرمانشاه نیازمند تربیت تکنسین ماهر است

به گزارش خبرگزاری مهر، سیزدهمین جلسه شورای مهارت استان کرمانشاه امروز دوشنبه با حضور رحیمی معاون هماهنگی اقتصادی و منابع استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی استان در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد.

رضا رحیمی معاون هماهنگی اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه در این نشست گفت : مهم ترین شاخصی که دارای منافع ملی و استانی بوده و به فراموشی سپرده شده " مهارت " است، که به عنوان حلقه مفقوده در کنار مدارک دانشگاهی می تواند به رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه کمک بسیاری کند.

معاون هماهنگی اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه افزود : امروزه نیاز استان به تربیت تکنیسین ماهر مشهود است.

وی با اشاره به وجو پتانسیل بالای استان در زمینه مهارت آموزی و وجود جوانان مستعدی که در این راستا ناشناخته هستند گفت: با تعامل و همکاری بین دستگاه های اجرایی استان می توان با شناسایی این افراد زمینه شکوفایی اقتصادی استان را فراهم کنیم.

رحیمی ادامه داد: با معرفی این افراد به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و استفاده از ظرفیتهای این اداره می توان در راه افزایش توان مهارتی قدم مهمی برداشت.

این مقام مسئول با اشاره به همدلی بیشتر و توجه به مشاغلی که در جامعه در حال فراموشی هستند گفت : با شناسایی این حرفه ها و به روز کردن توان مهارتی استادکاران ماهر شاغل در این حرف، پتانسیل بالایی در راه جذب افراد جویای کار دارای توان مهارتی ایجاد می شود.

وی افزود : این کار باعث اجاد انگیزه مضاعف بین جوانان بیکار می شود و به این نتیجه خواهند رسید که در صورت داشتن آموزش های مهارتی، زمینه اشتغال مهیا خواهد شد.

معاون هماهنگی اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه با تقدیر از عملکرد دستگاه های اجرایی فعال در عرصه مهارت آموزی و همچنین عملکرد مثبت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و کمیته امداد امام خمینی(ره) و فرمانداری در خصوص فعالیت های صورت گرفته در روستای زردویی شهرستان پاوه گفت : این فرهنگ می بایست به سایر روستاها و بخش های استان نیز تعمیم داده شود.

رضا رحیمی در زمینه توانمندسازی روستاییان، گفت: بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته می توان در ۳۱ روستای استان، کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای را همانند روستاهای زردویی شهرستان پاوه و بیاشوش جوانرود برگزار و راه اندازی کرد.

وی هدف از این کار را گسترش فرهنگ آموزش، تولید، بازاریابی و فروش دانست و فزود : این کار می تواند باعث رونق اقتصادی و گسترش فرهنگ مهارت آموزی گردد.

توانمندسازی نیروی انسانی ماهر بومی، لازمه توسعه مناطق روستایی و تقویت وضعیت رفاه اجتماعی است

داود ناصری امید مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه نیز در ادامه با اشاره به برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای در "طرح توانمندسازی روستاییان" گفت : توانمندسازی نیروی انسانی ماهر بومی، لازمه توسعه مناطق روستایی و تقویت وضعیت رفاه اجتماعی محسوب می گردد.

ناصری امید افزود : به اینکه افزایش توان مهارتی روستاییان می تواند بخش زیادی از معضل بیکاری استان را مرتفع کند.

داود ناصری امید با ارائه عملکرد آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه و دیگر دستگاه های فعال در این عرصه گفت :خوشبختانه بر اساس مصوبات شورای مهارت، همدلی و هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی فعال در عرصه مهارت آموزی صورت گرفته و تا کنون نزدیک به ۱۰ میلیون نفرساعت در قالب ۵۰ هزار نفر دوره آموزشهای فنی و حرفه ای در طول سالجاری ارائه شده است.

داود ناصری امید با اشاره به ارائه ۶۰۰ هزار نفرساعت عملکرد آموزش روستایی در سالجاری افزود : امروزه در اکثر روستاهای استان دارای کارگاه آموزشی هستیم و نیازسنجی جهت افزایش رشته های مورد نیاز مناطق، از اولویت های این اداره کل است.

ناصری امید ادامه داد: به برکت جلسات شورای مهارت استان، هم اکنون تعامل بسیار مناسبی بین دستگاه های اجرایی استان حاصل شده و نتیجه آن کاملا مشهود است و خوشبختانه نقاط ضعف استان در زمینه اشتغال و بیکاری مشخص شده و با همت مسئولین می توان در آینده شاهد این باشیم که تمامی افراد جویای کار دارای مهارت باشند که این امر باعث می شود که برای ورود به بازار کار در هر جایی دچار مشکل نباشند.

وی افزود: طبق مصوبه جلسه قبل شورای مهارت، نشستی با حضور رؤسای دانشگاه های استان برگزار شد که خوشبختانه دارای نتایج مثبتی بود از جمله استفاده بهینه از ظرفیت های موجود گردید.

ناصری امید در ادامه با بیان این مطلب که یکی دیگر از فعالیت های این اداره کل ارائه آموزش های مهارتی به سربازان در پادگان هامی باشد گفت : در بیشتر پادگان های استان دارای کارگاه آموزشی با مربیان مجرب هستیم که در این زمینه هم جوانان در هنگام گذراندن خدمت مقدس سربازی، می توانند مهارت عملی خود را افزایش دهند تا در پایان خدمت مقدس بتوانند در بازار کار مشغول شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه از افتتاح چندین کارگاه آموزشی در زندان مرکزی کرمانشاه خبر داد و گفت : عملکرد این اداره کل در این بخش در سالجاری نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به زندانیان بوده است که از این نظر در کشور دارای رتبه برتر هستیم.

وی گفت: بر اساس سیاستهای دولت و سازمان متبوع، تقویت بخش خصوصی از اولویت های این اداره کل است که در همین راستا نزدیک به ۱۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند که انتظار می رود  در روند ارائه تسهیلات از سوی بانک عامل توجه ویژه ای صورت گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه ضمن تقدیر از کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزش و پرورش، صنعت معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان افزود : در اکثر روستاهای تابعه دوره های آموزش فرش با مساعدت دستگاه های اجرایی یاد شده برگزار شد و آزمون سنجش و ارزشیابی هم برگزار شد.

وی گفت : این اداره کل آمادگی کامل دارد چنانچه از طرف دفتر امور روستایی استان پیشنهادی جهت ارائه آموزش های مهارتی در روستاهای دیگر استان ارائه شود با استفاده از امکانات و پتانسیل موجود، این مهم را به نتیجه برساند.


8703767
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است