علمی فناوری 18:08 - 05 بهمن 1398
فراخوان تشکیل کمیته‌های فنی متناظر با عنوان "سیستم‌های حمل و نقل هوشمند" و "سیستم‌های مدیریت ایمنی ترافیک راه‌ها" اعلام شد.

"کمیته‌های متناظر" حمل‌ونقل تاسیس می‌شود

به گزارش ایسنا، با توجه به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ISO) و همچنین وجود کمیته‌های تخصصی در این سازمان، لازم است که تمامی کشورهای عضو، کمیته‌های متناظری را جهت اعمال نظر بر روی مصوبات کمیته‌های تخصصی ISO و یا تغییر آن‌ها ایجاد کنند. بر همین اساس، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل‌ونقل و پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمان استاندارد، برای این موضوع فراخوان اعلام کردند.

کمیته فنی متناظر (ISIRI/ TC ۲۰۴) با عنوان «سیستم‌های حمل و نقل هوشمند» و همچنین کمیته فنی متناظر (ISIRI/ TC ۲۴۱) با عنوان «سیستم‌های مدیریت ایمنی ترافیک راه‌ها» دو کمیته‌ای هستند که این ستاد از فعالان و متخصصان، برای عضویت در آنها دعوت به عمل آورده است.

استانداردسازی سیستم‌های اطلاعاتی، ارتباطی و کنترل در زمینه حمل و نقل سطحی شهری و روستایی از جمله جنبه‌های بین مدلی و چند حالته آن، اطلاعات مسافر، مدیریت ترافیک، حمل و نقل عمومی، حمل و نقل تجاری، خدمات اضطراری و خدمات تجاری در سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS) از دامنه‌های کاری این کمیته خواهد بود.

پذیرش از ۲۳ دی ماه سال جاری آغاز شده است و تا ۱۲ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای اخذ و تکمیل فرم عضویت به وب سایت http://sat.isti.ir/ مراجعه کنند و پس از تکمیل فرم آن را به پست الکترونیکی sh.khodamoradi@sat.isti.ir ارسال کنند.

انتهای پیام


10361710
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با نزدیک شدن به تاریخ رونمایی رسمی اکسپریا ۱ مارک ۶، تصاویر تبلیغاتی و مشخصات این گوشی باردیگر فاش شدند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ویژگی جدید اندروید، راه‌اندازی اولیه و انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی به گوشی جدید آسان‌تر می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامانه ثبت‌نام از داوطلبان کنکور متقاضی ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی فعال شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۶۰۰ هزار کلاس درس در کشور فعال است و آینده ایران در ایران کلاس های درس ترسیم خواهد شد. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق جدیدترین مصوبه رگولاتوری تعرفه جدید برقراری خط اینترنت ثابت حداکثر ۹۰ هزار تومان تعیین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: ۲۰ نفر از اساتید دانشگاه‌ها به عنوان سرآمدان نمونه آموزشی در سطح کشور انتخاب و از بین این تعداد ۲ تا ۳ نفر در سطح بین‌المللی معرفی می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: سخنان اخیر رئیس سازمان غذا و دارو ناظر بر پوشش حرفه‌ای و دستورالعمل جدید داروخانه‌ها در خصوص پوشش کارکنان است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ایران آمادگی اعطای بورس تحصیلی به دانشجویانی که به دلیل اعتراض در برابر جنایات اسرائیل اخراج شده‌اند را دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از کسب رتبه چهارم جهانی تولید علم در حوزه تولید گیاهان دارویی و طب سنتی از سوی محققان ایرانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید «زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور» (زهپاد) شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است