استانی 08:35 - 08 آذر 1400

نمایش «دور از دسترس اطفال» تمام جوایز را درو کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در آئین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل که شامگاه یکشنبه در مجتمع فدک اردبیل با حضور گرم دوستداران هنر نمایش برگزار شد، نمایش دور از دسترس اطفال نگهداری شد از پارس آباد توانست در بخش کارگردانی، بازیگری مرد و زن و بهترین متن نمایشی جوایز اول جشنواره را دریافت کرده و به عنوان یکی از آثار نمایشی استان اردبیل به جشنواره بین المللی فجر راه یابد.

در این مراسم با آرای هیئت داوران در بخش اولی‌ها لوح تقدیر و هدیه نقدی به کارگردانان دو اثر بخش اولی به نمایش ستاره‌های شط به کارگردانی لیلی سلمانی از خلخال و بیتیل ها به کارگردانی زهرا منصوری از اردبیل اهدا شد.

در بخش اصلی جشنواره تئاتر استان اردبیل در طراحی گریم نمایش پنجره، طراحی لباس نمایش سرزمین آسمان، موسیقی نمایش سندرومی به نام دنیا، طراحی صحنه نمایش پنجره برگزیده شده و جوایزی به برترین‌های این بخش اهدا شد.

در بخش بازیگری زن دیپلم افتخار و جایزه نقدی یک میلیون تومانی به سیما بشارتی بازیگر نمایش دور از اطفال نگهداری شد اهدا شد.

در این بخش شادی باهنر بازیگر نمایش سرزمین آسمان به عنوان نفر دوم و فائزه اسماعیل زاده به خطر بازی در نمایش کاغذ باطلع و نیره آخوند برای بازی در نمایش پنجره به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.

در بخش بهترین بازیگری مرد جایزه اول به اکبر صادقی به خاطر بازی در نمایش دور از دسترس اطفال نگهداری شد، تعلق گرفت و در این بخش یوسف دادجو بازیگر نمایش سرزمین آسمان و مجید مصدق بازیگر نمایش دور از دسترس اطفال نگهداری شد دوم و سوم شدند.

در بخش متن نمایشنامه نمایش دور از دسترس اطفال نگهداری شد به نویسندگی فرشته فرشاد منتخب جشنواره شد و سندرومی به نام دنیا به نویسندگی یونس ایمانی در جایگاه دوم قرار گرفت و متن دو نمایش کاغذ باطله به نویسندگی نسرین احمدخانی و آفتابگردان به نویسندگی فرزاد فرزانه مشترکا سوم شدند.

در بخش کارگردانی بهترین آثار بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان دو نمایش دو از دسرش اطفال نگهداری شد از پارس آباد و سرزمین آسمان از بیله سوار به عنوان دو اثر منتخب جشنواره بیست و نهم استان اردبیل به جشنواره بین المللی فجر راه یافتند و نمایش پنجره اثر سعید افخمی از اردبیل نیز در جایگاه سوم قرار گرفت.

در این مراسم دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل اظهار کرد: بعد از گذشت دو سال از حاکم شدن شرایط کرونایی در عرصه فرهنگ و هنر با حضور گرم اهالی هنر نمایش شاهد برگزاری این جشنواره در اردبیل بودیم.

جاوید رخشانی انتشار فراخوان جشنواره را در نیمه اول شهریورماه یادآور شد و خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۵ نمایش به همراه دو گروه منتخب جشنواره مغان و خلخال به مرحله اولیه این جشنواره پا گذاشتند تا آثار با تلاش داوران مورد بازبینی قرار گیرد.

وی افزود: از بین این آثار ۶ نمایش در بخش اصلی و دو نمایش نیز در بخش اولی‌ها مورد پذیرش قرار گرفتند تا به همراه دو اثر برتر جشنواره مغان و خلخال در بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان ازز پنجم تا هفتم آذرماه باهم رقابت کنند.

مدیرعامل انجمن نمایش استان داوران این جشنواره را محمد عارف، علی فتوحی و ساسان قجر اعلام کرد و گفت: در کنار اجرای نمایش‌ها شاهد برگزاری دو کارگاه آموزشی برای علاقمندان بودیم تا بعد از سال‌ها مخاطبان هنر نمایش به سالن‌ها بازگشته و موفق به تماشای تئاتر باشند.

رخشانی با قدردانی از مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی به عنوان حامی مالی این جشنواره تصریح کرد: امیدواریم جشنواره بیست و نهم سرآغاز شکوفایی بیشتر هنر نمایش در استان اردبیل باشد.

در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پیشکسوتان فقید هنر نمایش مرحوم داود جلایی و مجید واحدی زاده از داوران علی فتوحی، ساسان قجر و محمد عارف، هیئت بازبینی جشنواره صمد واحدی زاده، بهرام پوردنیا و روح الله حبیب زاده و حامیان مالی جشنواره با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.


11341444
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است