استانی 22:34 - 24 تیر 1399
مدیرکل بهزیستی گیلان:
ایسنا/گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: از ۴۵۰۰ نفری که در مراکز نگهداری استان هستند، ۲۰۰۰ نفر کرونامثبت شدند، اما هیچگونه مرگ و میری نداشتیم.

مراکز نگهداری بهزیستی گیلان مرگ و میر کرونایی ندارد

حسین نحوی نژاد در دیدار خانواده بهزیستی با استاندار گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، مجموعه بهزیستی را بازوی دولت در امر خدمات اجتماعی دانست و اظهار کرد: تلاش برای رفع مشکلات مددجویان همواره سرلوحه بهزیستی قرار دارد.

وی با اشاره به سربلندی بهزیستی در امر خدمت رسانی در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور، افزود: بخشی از خدمات بهزیستی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بوده که از طریق خط ۱۲۳ و ۱۴۸۰ به شهروندان ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان، ارائه خدمت در حوزه آسیب های اجتماعی را با هماهنگی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی دانست و عنوان کرد: مداخلات اجتماعی مددکاران و روانشناسان بهزیستی در حوزه کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و خودکشی بسیار موفق بوده است.

نحوی نژاد، هدف بهزیستی را کاهش آسیب های اجتماعی دانست و یادآور شد: خانواده هایی که فشار فقر را تحمل می کنند، نباید از حیث شکاف طبقاتی دچار آسیب و نابسامانی اجتماعی شوند.

وی با اشاره به عملکرد بهزیستی استان گیلان در ایام شیوع بیماری کرونا، اضافه کرد: در حالی که در کشورهای پیشرفته مانند آمریکا ۷۰۰۰ سالمند در آسایشگاه ها جان باختند، از ۴۵۰۰ نفری که در مراکز نگهداری استان هستند تا پایان خردادماه ۲۰۰۰ نفر کرونامثبت شدند، اما هیچگونه مرگ و میری نداشتیم. بی تردید حضور این افراد در خانه احتمال خطر بیشتری را برای آنان رقم می زد.

مدیرکل بهزیستی گیلان، همچنین از کمک ۸.۵ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفین و ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه تهیه اقلام بهداشتی کرونایی مورد نیاز مراکز بهزیستی خبر داد.

محمود قاسم نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز، مشکلات معلولان را چندین برابر افراد عادی در جامعه دانست و عنوان کرد: جامعه هدف بهزیستی در دیدن و شنیدن و راه رفتن مشکل دارند و یا آسیب دیده از طلاق و اعتیاد و کار در خیابان هستند لذا مسئولیت بهزیستی در این حوزه سخت و خطیر است.

وی ضمن قدردانی از پرستاران مشغول در سطح مراکز نگهداری و آسایشگا ه های بهزیستی، خاطرنشان کرد: رسیدگی به سالمندان و کودکان و بیماران معلول و ایزوله بسیار سخت است و بسیاری از خانواده ها از عهده چنین کاری بر نمی آیند.

معاون استاندار گیلان، با تاکید بر لزوم مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولان به عنوان دستورالعمل دولت، یادآور شد: در راستای زیست بهتر جامعه هدف بهزیستی دستورات لازم از سوی استاندار به فرمانداران و شهرداران سراسر استان ابلاغ شده است.

قاسم نژاد، با اشاره به شرح وظایف شهرداران مبنی بر مناسب سازی اماکن عمومی، اضافه کرد: بسیاری از معلولان برای دریافت خدمات در ادارات دولتی و اماکن عمومی حضور پیدا کرده و دچار مشکلات جدی می شوند؛ البته بسیاری از ورودی ادارات برای معلولان مناسب سازی و مسیرهای اختصاصی و سیستم های پرداخت و دریافت ویژه تعبیه شده است لذا استمرار اینگونه اقدامات از سوی شهرداران الزامی است.

انتهای پیام


10619207
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است