سیاسی 14:48 - 29 فروردین 1394
گروه تروریستی داعش در حال صدور کارت شناسایی و یک سری اسناد اجرایی برای اعضای خود است. البته این کارت شناسایی تنها شامل مردان می‌شود.

گروه تروریستی داعش در حال صدور کارت شناسایی و یک سری اسناد اجرایی برای اعضای خود است. البته این کارت شناسایی تنها شامل مردان می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری آنا، مرکز نظارت بر حقوق بشر اعلام کرد که گروه تروریستی داعش «صدور کارت شناسایی را برای اعضای بدون کارت هویت و پسرانی که سن آنها بیش از سیزده سال باشد» آغاز کرده‌ است.

 

کارت شناسایی مردان داعشی صادر شد

 

این مرکز که پایگاه اصلی آن در انگلیس قرار دارد، عکسی منتشر کرد که توسط یک منبع غیرنظامی فراهم شده است. این عکس یک کارت لمینت چاپی با عکس پرچم سیاه و سفید داعش را نشان می‌دهد.

 

در این کارت، عکس دارنده کارت، نام، تاریخ و محل تولد، نام والدینش و همچنین نام ولایت کرکوک عراق در آن درج شده‌ است.

 

«محمد صالح»، یکی از فعالان ضد داعشی عضو گروه «رقه در سکوت قتل عام می‌شود» نیز آغاز صدور این کارت‌های شناسایی در استان رقه سوریه را تایید کرد.

 

وی در گفت‌و‌گویی اینترنتی گفت که این گروه ( گروه تروریستی داعش) خواسته‌است « افرادی که کارت شناسایی ثبت‌شده ندارند، به عنوان اولین گام برای دریافت کارت شناسایی به مرکز ثبت اسناد مدنی مراجعه کنند».

 

وی گفت اعضای داعش در حال دریافت کارت‌های شناسایی جدید خود بوده اما غیر نظامیان فعلا در حال ثبت‌نام برای دریافت این کارت‌ها هستند.

 

کارت شناسایی برای زنان داعشی صادر نمی‌شود زیرا چاپ تصویر آنها ممنوع است.

 

وی تصریح کرد: مردم این کارت‌ها را نمی‌خواهند اما انتخاب دیگری ندارند.

 

وی اذعان داشت: مردم نگران هستند داشتن چنین کارت‌هایی برای همه اجبار شود حتی برای کسانی که کارت شناسایی دیگری دارند.

 

«رامی عبدالرحمان»، مدیر مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه گفت که این نگرانی وجود دارد که صدور کارت‌های شناسایی به صدور دیگر مدارک اجرایی و مدنی منجر شود مانند صدور سند ازدواج و یا تولد، گواهینامه رانندگی و یا سند مالکیت وسیله نقلیه، املاک و یا دیگر اسناد معتبر .

 

 




6218004
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در جریان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد عیادت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه برگزار شد و در این جلسه نسبت به برنامه ریزی سیاست‌های کلان حزب در سال جاری تبادل نظر صورت گرفت.  
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلسه بررسی مسائل، راهکار‌های رفع موانع و تامین مالی مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیس جمهور برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به عملکرد رسانه‌های نظام سلطه گفت: رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی نیز بایستی با آرایش جنگی و به صورت منسجم برای دفاع از امنیت و منافع ملی نقش آفرینی کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه ایران اعلام کرد: در چارچوب اجرای قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح تعدادی از نهاد‌ها و اشخاص انگلیس تحریم می‌شوند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌های دولتی نکاتی را گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بوربور گفت: برای تکمیل لیست افراد حاضر شدند و درخواست‌هایی داشتند. با کارشناسی‌هایی که انجام دادیم این لیست ۱۶ نفره را به عنوان فهرست وفاق نهایی کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: اشخاص و نهاد‌های آمریکایی دخیل در اقدامات تروریستی علیه فلسطینیان تحریم می‌شوند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ممکن است کشور‌های اروپایی و آمریکا نتانیاهو را قربانی کنند تا رژیم صهیونیستی از باتلاقی که در آن گرفتار شده خارج شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است