بین‌الملل 15:04 - 06 اردیبهشت 1403
«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با اشاره به چالش‌های نظامی و اقتصادی که برای اتحادیه اروپا وجود دارد، گفت: خطر نابودی اروپا وجود دارد، در حالی که برای رویارویی با آن تجهیز نیستیم.

مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم

مکرون امروز پنجشنبه در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفت که اروپا باید نشان دهد که هیچ وقت تابع آمریکا نبوده و همچنین می‌داند که چطور با کشور‌های سایر مناطق جهان گفتگو کند.

مکرون ۴۶ ساله، در حالی که تنها سه سال از دومین و آخرین دوره ریاست جمهوری‌اش باقی مانده و اکثریت پارلمانی خود را در سال ۲۰۲۲ از دست داده است، می‌خواهد به منتقدان خود نشان دهد که انرژی و تفکر گذشته خود را همچنان دارد.

رئیس جمهور فرانسه با توجه به اینکه ۷ سال گذشته خواستار استقلال اروپا شده است، تایید کرد که اتحادیه اروپا به همه چیزی که وی می‌خواسته دست پیدا نکرده، اما با این حال پیشرفت قابل توجهی را در اتحاد و استقلال داشته است.

وی در یک نشست با عنوان «اروپای پر رونق» در دانشگاه سوربن بیان کرد: یک خطر وجود دارد که اروپای ما می‌تواند نابود شود. ما برای رویارویی با خطرات تجهیز نیستیم.

مکرون همچنین هشدار داد که فشار‌های نظامی، اقتصادی، تجاری و سایر مشکلات می‌تواند اتحادیه اروپا با ۲۷ کشور را تضعیف و متلاشی کند.

رئیس جمهور فرانسه در مورد وضعیت جنگ اوکراین نیز اضافه کرد که نباید اجازه داد روسیه در اوکراین پیروز شود.

او خواستار تقویت ظرفیت امنیت سایبری اروپا، روابط دفاعی نزدیک‌تر با انگلیس پس از برگزیت و ایجاد یک آکادمی اروپایی برای آموزش پرسنل نظامی عالی رتبه شد.

مکرون توضیح داد: هیچ دفاعی بدون صنعت دفاعی وجود ندارد. ما دهه‌ها سرمایه گذاری ناکافی داشته‌ایم. اروپایی‌ها باید ترجیح دهند که تجهیزات نظامی اروپایی را بخرند. ما باید بیشتر و سریعتر و با عنوان اروپایی‌ها تولید کنیم.

منبع: ایرنا


12050596
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام حماس می‌گوید رژیم صهیونیستی تنها به دنبال بازگرداندن اسرای خود است، اما بدون بیان صریح توقف جنگ در متن توافق، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نتانیاهو را تهدید کرد که در صورت «توافق سهل انگارانه با حماس» کابینه را ترک می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معترضان صهیونیست به خیابان آمده و خواستار استعفای نخست وزیر و توافق برای آزادی اسرا شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید با لغو معافیت‌های مالیاتی دانشگاه‌ها و ابطال روادید دانشجویان معترض باید آنان را تحت فشار قرار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «صادق خان» موفق شد تا در انتخابات شهرداری لندن بر رقیب خود غلبه و کرسی شهرداری پایتخت انگلیس را برای سومین دور متوالی حفظ کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شمار دانشجویان بازداشتی اعتراضات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا از ۲۳۰۰ نفر فراتر رفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «سرایاالأشتر» شاخه نظامی مقاومت اسلامی بحرین از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی در شهر «ام الرشراش» (ایلات) در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سیل شدید در جنوبی‌ترین ایالت برزیل ده‌ها کشته و مفقود بر جای گذاشت و با ویران کردن پل‌ها و جاده‌ها حمل و نقل را مختل کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از مقامات حماس می‌گوید که هیئت مذاکره‌کننده این جنبش به قاهره رسیده و مذاکرات فشرده‌ای را در خصوص آتش‌بس احتمالی غزه آغاز کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» محله دیر الغصون در شمال طولکرم امروز شاهد جنایت جدید نظامیان صهیونیست بود که طی ۱۵ ساعت محاصره یک منزل مسکونی، دست‌کم ۵ فلسطینی را به شهادت رساندند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است