استانی 09:45 - 27 اردیبهشت 1397
استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: روند بازسازی جایگاه‌های نگهداری دام در مناطق زلزله زده استان قابل قبول نیست و باید سرعت بگیرد.

روند بازسازی جایگاه‌های دام در مناطق زلزله‌زده کند است

به گزارش خبرنگار ایسنا ، هوشنگ بازوند در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان با بیان اینکه اشتغال و معیشت بخشی از ساکنین مناطق زلزله زده وابسته به دامداری است، اظهار کرد: از همین رو باید کار بازسازی این جایگاه‌ها با سرعت انجام شود.

وی با انتقاد از روند بازسازی این جایگاه‌ها، گفت: قابل قبول نیست که از حدود ۱۰ هزار جایگاه دام آسیب‌دیده تنها تسهیلات بازسازی ۳۰۰ جایگاه پرداخت شده باشد.

بازوند افزود: سازمان جهادکشاورزی باید تا هفته آینده برنامه زمان‌بندی بازسازی جایگاه‌های دام را ارائه دهد.

وی همچنین به وضعیت آب مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: نباید در ساخت و ساز روستاها از آب شرب استفاده شود، زیرا در اینصورت روستاها با مشکل کمبود آب برای شرب مواجه می‌شوند و بنیاد مسکن باید آب مورد نیاز ساخت‌وساز را از منابع دیگر تامین کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه خواستار تسریع در آغاز ساخت واحدهای تخریبی در مناطق شهری شد و گفت: از حدود ۷۵۰۰ واحد شهری تخریبی با وجود صدور پروانه ساخت برای شش هزار واحد تنها کار احداث سه هزار واحد شروع شده و بنیاد مسکن باید کار را سرعت ببخشد.

بازوند همچنین خواستار تعیین تکلیف مساجد تخریبی در این مناطق از سوی اداره کل اوقاف استان شد و گفت: نزدیک به ۲۳۰ مدرسه آسیب دیده که باید هرچه زودتر مرمت و بازسازی شوند.

وی افزود: همانگونه که خیرین در بحث بازسازی مدارس و مراکز بهداشتی وارد عمل شده‌اند، اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز باید پیگیری کند تا خیرین وارد حوزه ساخت مساجد نیز شوند. ما نیز لیست مساجد تخریبی را به خیرین اعلام‌ کرده‌ایم، اما اوقاف بعنوان متولی مساجد باید رایزنی و پیگیری کند.

 در این جلسه اعلام شد تاکنون در مجموع۲۳ هزار و ۶۴۰ واحد در مناطق زلزله‌زده استان آواربرداری شده، ۱۷ هزار و ۳۱۷ واحد پی‌کنی شده، برای ۱۰ هزار و ۴۰۲ واحد فنداسیون اجرا شده و در ۷۱۱۱ واحد اسکلت اجرا شده است.

همچنین در این نشست مصوب شد تا مهرماه سوخت رایگان در اختیار حمام‌های مستقر در مناطق زلزله‌زده قرار بگیرد.

 از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان نیز اعلام شد تا مهرماه ۵۳ مدرسه در مناطق زلزله‌زده روستایی تحویل می‌شود.



انتهای پیام


9781328
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است