اقتصادی 18:11 - 27 دی 1398

تامین مالی فعالان اقتصادی باید تسهیل شود

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، فرهاد دژپسند، در حاشیه نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به اینکه نرخ بهره برداری از سرمایه گذاری در حال حاضر زیر ۵۰ درصد است، گفت: اگر این سهم را افزایش دهیم و به حداقل مقبول آن یعنی ۷۵ درصد برسیم این بهترین گام بهبود فضای کسب و کار است.

وی با اشاره به بهبود فضای کسب و کار، ادامه داد: تسهیل اعطای منابع مالی به فعالان اقتصادی از طریق بانک و بازار سرمایه و بورس یکی از گام‌هایی است که باید برداشته شود.

دژپسند گفت: همچنین باید با واگذاری سرمایه‌های منجمد و زائد، خود بانک‌ها قدرت اتحادیه و تشکیلاتشان را بالا ببرند و ما همه تلاشمان را برای تقویت در این زمینه انجام می‌دهیم.

وزیر اقتصاد یادآور شد: به دنبال آن هستیم تا مداخله‌ها را از سوی دولت در زمینه اقتصاد به حداقل برسانیم.

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که آیا از مطالبه مردم از خودتان به عنوان وزیر اقتصاد خبر دارید؟ نیز گفت: ما به صورت گوناگون از مسائل و خواسته‌های مردم مطلع هستیم. یکی از آن‌ها شاخص‌هایی است که ما ماهانه و سالانه محاسبه می‌کنیم و این شاخص‌ها به ما نشان می‌دهد مردم امروز از بالا بودن هزینه‌های زندگی ناراحت هستند. به رغم این که از لحاظ اشتغال خوشبختانه در طول یک سال عملکرد خوبی وجود داشته، اما وجود افراد بیکار در خانواده‌ها مردم را رنج می‌دهد.

وی تاکید کرد: مردم در تأمین زندگی از لحاظ گرانی با مشکل مواجه هستند؛ از طرف دیگر به دلیل افزایش یکباره قیمت الان باید درآمدهای مردم بیشتر باشد.

دژپسند گفت: شیب افزایش قیمت‌ها کندتر شده و اگر درآمدها بهبود پیدا کند و اشتغال ایجاد شود به نظرم بخش قابل توجهی از دغدغه‌های مردم کاهش می‌یابد.


10348998
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آخرین وضعیت ترافیکی محور‌های شریانی و غیرشریانی کشور در آخرین روز سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ثبت رکورد توزیع ۱۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در روز دوشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فیسکر سازنده خودرو‌های برقی در آمریکا اعلام کرد که برای ۶ ماه تولید خودرو را متوقف خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش مرکز آمار حاکی از کاهش ۱۰ درصدی تورم نقطه به نقطه آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در بهمن ماه امسال نسبت به ماه گذشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی امروز ۲۹ اسفند در نیمه غربی کشور تشدید می‌شود و در ارتفاعات شاهد برف و کولاک خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی از عرضه کالا‌های اساسی به ویژه گوشت قرمز و مرغ به بازار در روز‌های تعطیل خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل راه‌آهن گفت: پس از پیگیری های بسیار در خصوص استجازه نفت، نخستین واریزی برای شرکت راه آهن برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی انجام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مهرداد بذرپاش با بیان اینکه در ۹ ماهه ۱۴۰۲ رشد بخش تولید مسکن به ۴.۸ درصد رسید، گفت: تکمیل ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون آمار قابل توجهی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تغییری نکرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب گفت: بازه‌های زمانی پرخطر را شناسایی کرده و این موضوع را به استان‌ها اعلام کرده‌ایم و از تجربیات گذشته و مدل‌سازی‌های تکمیلی استفاده می‌کنیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است