گوناگون 11:30 - 25 تیر 1399
هدیه دادن از دیرباز یکی از شیوه‌های جلب نظر و توجه دیگران و ابراز علاقه و احساس بوده و امروزه یکی از خوشایندترین کارهایی است که هرکسی می‌تواند برای دوستان و عزیزان خود انجام دهد.

روش انتخاب گل مناسبتی برای هدیه دادن

به گزارش ایسنا،بنابراعلام گل ستان، خرید گل در مناسبت‌های مختلف یکی از رایج‌ترین و خوشایندترین شیوه‌های ابراز ارادت و علاقه است.

خرید گل با طراحی‌های مختلف

طراحی و دیزاین گل‌ها متنوع است و در موقعیت‌های مختلف کاربرد دارد. برای مثال دسته گل هدیه یکی از انتخاب‌هایی است که هنگام تشکر و قدردانی افراد استفاده می‌شود و قطعا موردپسند دریافت‌کننده قرار خواهد گرفت. همچنین هنگامی که مناسبت مهمی در پیش دارید با سفارش باکس گل می‌توانید معشوق خود را سوپرایز کنید.

یکی از هدیه‌هایی که می‌توان برای هر مناسبتی دست به دامان آن شد و هم به‌تنهایی و هم در کنار سایر هدایا آن را به‌عنوان پیشکش در نظر گرفت، گل است.

در میان تمام عناصر طبیعت شاید هیچ پدیده یا گونه‌ای، تنوع گل‌ها را نداشته باشند. گل‌ها و گیاهان آنقدر متنوع هستند که به راستی انتخاب گل یا گیاهی که برای مناسبتی خاص هدیه داده شود بسیار دشوار است.

ازاین‌رو در این نوشتار بر آنیم تا شما را با گل‌های مختلفی که می‌توانید برای مناسبت‌های مختلف و در هنگام خرید گل هدیه انتخاب کنید، آشنا کنیم.

سالگرد ازدواج

بهترین گل برای بیان احساسات و نشان دادن عمق محبت و علاقه به فردی، گل رز است. رز قرمز از دیرباز نماد دلدادگی بوده است.

به‌طورکلی رنگ قرمز، رنگی است که با محبت پیوند خورده و رز قرمز جزئی جدانشدنی از همه انواع دسته‌گل‌هایی است که برای روز خواستگاری و یا سالگرد ازدواج طراحی می‌شوند.

اگرچه گل‌های لاله و میخک قرمز هم هدایای بسیار مناسبی برای سالگرد ازدواج هستند و می‌توانید در هنگام خرید گل، این نوع گل‌های زیبا را هم انتخاب کنید. نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید آن است که اگر می‌خواهید دسته گل را ارسال کنید، بهتر است آنها را به یک مکان خصوصی مانند خانه بفرستید.

چون اصولا دریافت چنین هدیه‌ای در مکان‌های عمومی همچون دفتر کار، ممکن است باعث معذب شدن شخص شود.

تبریک تولد یا تبریک یک روز خاص

اگر می‌خواهید برای فردی به مناسبت روز تولدش و یا روزی که برای او خاص محسوب می‌شود، همانند روز فارغ‌التحصیلی و یا گرفتن ترفیع، دسته گل هدیه تهیه کنید، بهتر است در درجه اول، به این مسئله توجه کنید که رابطه شما با آن فرد تا چه حد نزدیک است.

معمولا اگر از نظر احساسی به فرد نزدیک‌تر هستید می‌توانید گل‌هایی را که جنبه عاشقانه دارند انتخاب کنید؛ اما اگر مثلا می‌خواهید برای دوست و یا رئیس‌تان گل بفرستید، بهتر است سبد گل هدیه‌ای انتخاب کنید که با گل‌های متنوع و رنگارنگ تزئین شده است و حامل پیام خاصی نیست.

همچنین سن طرف مقابل را نیز در نظر بگیرید. اگر برای تولد یک نوزاد، کودک یا نوجوان گل می‌فرستید، بهتر است گل‌هایی را انتخاب کنید که رنگ‌های گرم و شادی دارند؛ اما اگر می‌خواهید روز پدر را به پدرتان تبریک بگویید، بهتر است از گل‌های که رنگ‌های ملایم و آرامش‌بخش‌تری دارند استفاده کنید.

قدردانی و تشکر

اگر می‌خواهید با ارسال یک دسته گل هدیه، از دوست، همکار و یا هر شخص دیگری بابت لطفی که در حق شما کرده است سپاسگزاری کنید، بهتر است نکات زیر را موردتوجه قرار دهید.

نخست اینکه حتما به ویژگی‌های طرف مقابل توجه کنید، سلیقه و علاقه خاص، ویژگی‌های شخصیتی، سن و شرایط اجتماعی از مهمترین عواملی هستند که در هنگام سفارش باکس گل هدیه برای تشکر و قدردانی باید مدنظر داشته باشید.

برای نمونه گل‌های رز سفید، زرد و صورتی یکی از بهترین گزینه‌ها برای این منظور هستند زیر نماد پاکی و معصومیت و دوستی و شروعی دوباره هستند. می‌توانید گل‌های رز را با آلسترومریا ترکیب کنید که معمولا نماد ثروت، شانس و دوستی است.

از دیگر گل‌های بسیار مناسب برای تشکر و قدردانی، گل داوودی است که از همه رنگ‌های آن می‌توانید در سبد گل هدیه خود استفاده کنید.

عیادت بیمار

هنگام خرید گل برای بیمار حتما به این نکته توجه کنید که گلی که انتخاب می‌کنید حتی الامکان معطر نباشد، کوچک باشد و فضای زیادی را اشغال نکند. بعلاوه بهتر است دارای ظرفی باشد که از جنس شیشه نباشد. ازاین‌رو باکس گل هدیه بهترین انتخاب برای ملاقات بیمار است.

اگر دسته گلی را برای هدیه انتخاب می‌کنید ساده باشد اما گل‌های موجود در آن رنگ‌های زیبا و شاد باشد تا امید و روحیه فرد بیمار را افزایش دهند و به او آرامش ببخشد و او را درروند بهبودی کمک کند.

خرید گلدان به جای دسته گل

اگرچه ممکن است گل‌ها به دلیل تنوع رنگ و شکل و زیبایی شان، هدیه چشمگیرتری به نظر برسند اما خرید گلدان نیز برای بسیاری از مناسبت‌ها، بسیار مناسب است. با هدیه دادن یک گلدان گل، شما درواقع یک زندگی و سرسبزی را به‌طرف مقابل هدیه می‌دهید.

با این کار نه‌تنها روحیه و امید را در او افزایش می‌دهید بلکه، با وادار کردن او به مراقبت از گلدان، احساس مسئولیت او نیز افزایش خواهد یافت.

اگرچه لازم است که پیش از خرید گلدان به جای باکس گل یا دسته گل، به نوع روحیات و همچنین جایگاه اجتماعی فرد نیز توجه کنید و متناسب با آن هدیه مناسبی را انتخاب کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی


10619855
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است