استانی 23:31 - 02 مرداد 1393
مدیرکل ارشاد استان زنجان خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از واگذاری مدیریت سایر مجتمع‌های فرهنگی – هنری استان به بخش خصوصی خبر داد و گفت: این واگذاری‌ها با اولویت صورت می‌گیرد.

واگذاری مدیریت مجتمع‌های فرهنگی – هنری استان زنجان به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر مقدم امشب در جلسه واگذاری مدیریت مجتمع فرهنگی – هنری امام خمینی (ره) زنجان به بخش غیردولتی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: منظور مقام معظم رهبری از عزم ملی این است که افراد و اقشار جامعه باید در تصمیم‌گیری و فعالیت‌های مشارکت جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه این مشارکت در جامعه منوط به این است که مسئولان بستر لازم را برای عزم ملی آماده کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان باید به منظور تسهیل امور و انجام سریع فعالیت‌ها تلاش کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه کار جهادی نیازمند تلاش شبانه‌روزی است، بیان داشت: باید در زمینه محقق شدن شعار سال مسئولان و مردم همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به شرایط مردم غزه گفت: حملات ددمنشانه رژیم غاصب اسرائیل به ملت مظلوم فلسطین قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

مقدم با بیان اینکه جنایت‌های رژیم جعلی اسرائیل در نوار غزه بخشودنی نیست، ادامه داد: برخی کشورها نیز در قبال این جنایت‌ها سکوت اختیار کرده و اظهار نظر نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم بی‌دفاع غزه در ماه مبارک رمضان به خاک و خون کشیده می‌شوند، تصریح کرد: امیدواریم به زودی این جنگ خانمانسوز به پایان برسد.

این مسئول با بیان اینکه امام خمینی (ره) با درک اهمیت موضوع فلسطین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند، یادآور شد: از دیدگاه امام روز قدس، روز حیات اسلام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مسلمانان به ویژه مردم ایران اسلامی فردا در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید با حضور گسترده در راهپیمایی این روز، دین خود را در قبال مردم مظلوم فلسطین انجام دهیم.

مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واگذاری مدیریت مجتمع فرهنگی – هنری امام خمینی (ره) به بخش خصوصی اظهار کرد: سیاست‌های کلی دولت در زمینه فعالیت‌ها، واگذاری امور به بخش غیردولتی است.

وی با بیان اینکه مطابق اصل 44 قانون اساسی و سیاست‌های کلی دولت واگذاری امور به بخش غیردولتی در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان است، اضافه کرد: دولت باید مردم را در انجام بهتر امور و فعال کردن فعالیت‌ها مشارکت دهد.

*کانون بازنشستگان دارای ظرفیت‌های کارشناسی و مدیریتی است

این مسئول یکی از ظرفیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان را کانون بازنشستگان عنوان کرد و گفت: این کانون دارای ظرفیت‌های کارشناسی و مدیریتی با سوابق درخشان و ارزشمند در زمینه فرهنگ و هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ارتباط تنگاتنگی بین این کانون و اداره کل وجود دارد، افزود: برای واگذاری مدیریت فرهنگسرا به بخش غیردولتی جلساتی برگزار و با توجه به آئین‌نامه‌های موجود و اختیارات اداره کل، این مهم انجام شد.

مقدم با اشاره به تصویب واگذاری مدیریت مجتمع فرهنگی - هنری امام خمینی (ره) از سوی شورای برنامه‌ریزی توسعه استان گفت: اداره کل مختار بود با سه شیوه این مجتمع را واگذار کند.

وی با بیان اینکه اداره کل از بین سه شیوه اجاره،واگذاری مدیریت و استفاده مشارکتی از خدمات بخش غیر دولتی شیوه واگذاری مدیریت را انتخاب کرد، ادامه داد: استان زنجان نخستین استان کشور در زمینه واگذاری امور به بخش غیر دولتی است.

*ضرورت استفاده حداکثری از فضاهای موجود مجتمع امام خمینی (ره)

این مسئول استفاده حداکثری از فضاهای موجود،مدیریت هزینه‌ها و استفاده بهینه از امکانات را از دلایل واگذاری مدیریت این مجتمع عنوان کرد و گفت: با توجه به این امر که اداره کل در تامین هزینه‌های جاری دچار مشکل می‌شد، این واگذاری صورت گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یادآور شد: در قالب این واگذاری امکاناتی فراهم می‌شود تا اصحاب فرهنگ و هنر استان زنجان بتوانند از امکانات رفاهی بیشتری در فضای این مجتمع بهره‌مند شوند.

مقدم از واگذاری مدیریت سایر مجتمع‌های فرهنگی – هنری استان خبر داد و اضافه کرد: این واگذاری‌ها با اولویت صورت می‌گیرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و کانون بازنشستگان این اداره کل به امضا رسید.

در این جلسه محمد رئوف یوسفی به عنوان مدیر جدید مجتمع فرهنگی – هنری امام خمینی (ره) زنجان از سوی ناصر مقدم معرفی شد.


4318938
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است