علمی فناوری 20:04 - 17 آذر 1398
رئیس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: یکی از ابزارهای مفید برای جامعه داشتن فضای رسانه‌ای بسیار قوی است، فضایی که رسانه‌ها در آن نقد عالمانه کنند و از آن طرف هم نقدشوندگان توان شنیدن داشته باشند.

طیبی: داشتن رسانه قوی، یکی از ابزارهای مفید برای جامعه است

به گزارش ایسنا، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم جشن بیست سالگی ایسنا در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از اینکه امروز شاهد بیست سالگی ایسنا هستیم، در سخنانی درباره آغاز فعالیت جهاد دانشگاهی گفت: با عنوان مولود مبارک انقلاب جهاد دانشگاهی فعالیت خود را از سال ۵۹ با تلاش برای الگوسازی شاخص‌های اصلی که پیشرفت توسعه کشور بود، آغاز به کار کرد، توسعه علمی و فناورانه، توسعه فرهنگی و مهارتی و  تخصصی، توسعه کارآفرینی و اشتغال شامل این الگوها بود که در این ۳۹ سال این کارهای شاخص در این زمینه انجام شد.

وی با اشاره به جشنواره اخیر مصطفی و برنده شدن این جایزه توسط دکتر بهاروند یادآور شد: جهاد دانشگاهی صدها فناوری موفق تولید و آن را تجاری‌سازی کرده است. چه از آنهایی که استقبال شد و چه آنهایی که مورد بی‌مهری قرار گرفت.

طیبی در ادامه گفت: به علت اینکه جهاد دانشگاهی نگاه کاربردی به مسائل کشور دارد با مشکلات کشور آشناست. ما معتقدیم اگر سعی کنیم برخی مشکلات را حل نکنیم قطعا در آینده کشور با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد. بحث مهم این است که نخبگان ما در مساله سیاسی به توافق ملی برسند. اگر برجام یک مساله ملی است همه باید از آن حمایت کنند. اینطور نباشد که آن را قبول نداشته باشیم و آن را با مشکل روبه‌رو کنیم.

وی در این زمینه ادامه داد: باید در کشور برنامه‌ریزی درازمدت انجام شود و این نیازمند هماهنگی نهادهای مرتبط است. ما با این مشکل مواجهیم و می‌بینیم دوستانی که کاندیدای نماینده مجلس می‌شوند چه صحبت‌هایی می‌کنند. در حالی که ۹۰ درصد نخبگان هر کشوری باید با یکدیگر در زمینه توافق ملی اشتراک داشته باشند و ۱۰ درصد دیگر مخالفان هم در زمینه توسعه کشور گام بردارند. بنابراین نخبگان باید به توافق برسند تا برنامه‌ریزی درازمدت انجام شود.

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه با اشاره به رویکرد دولت یادآور شد: کشور هشت سال برای تغییرات و تحولات در اختیار دولت‌ها است. در ۱۰ سال می‌توان کشور را دچار تحولات عظیم کرد و از این فرصت استفاده کرد و در عرصه کار علمی موفقیت به دست آورد. ما در این ۳۹ سال فرصت‌های بسیاری را از دست دادیم. آقای دکتر ظریف خیلی بد است که من مثالی را بیاورم که ۱۰ سال طول کشیده است که ما بگوییم می‌توانیم یک مساله را حل کنیم.

طیبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید برای انتخاب مدیران شاخص داشته باشیم، یادآور شد: چه آن اتفاق اول بیفتد و چه ما مدیران توانمند داشته باشیم یکی از ابزارهای مفید در جامعه داشتن فضای رسانه‌ای بسیار قوی است، فضایی که در آن رسانه‌ها نقد عالمانه کنند. هم توان علمی داشته باشند که نقد کنند و هم از آن طرف نقدشوندگان توان شنیدن داشته باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه گاهاً در فضای رسانه‌ای ما نقدهای عالمانه وجود ندارد، در عین حال گفت: اگر از آن طرف فضا باز باشد رسانه‌ها هم می‌توانند خود به خود این نقدهای عالمانه را داشته باشند. ما هم تلاش می‌کنیم به وظایفمان در این الگوسازی ادامه دهیم.

طیبی سپس گفت: امیدواریم نخبگان به یک وفاق سیاسی برسند چیزی که نیازمند آن هستیم و هیچ نیازی به دسترسی فناوری علمی نداریم. امیدواریم قطعاً به اهدافمان برسیم.

انتهای پیام


10313893
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروه جدیدی از ماهواره‌های «استارلینک» شرکت «اسپیس‌ایکس» قرار بود روز پنجشنبه ۲۸ مارس از کالیفرنیا پرتاب شوند، اما این پرتاب یک روز به تعویق افتاد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است