استانی 15:02 - 23 آبان 1397
‌حبقوق نبی(ع) از پیامبران صاحب کتاب بنی‌اسرائیل و از نسل حضرت موسی(ع) بوده و با دانیال نبی(ع) و الیاس نبی(ع) معاصر بوده است.

تویسرکان به دنبال جذب گردشگر مذهبی

‌به گزارش ایسنا، ‌این پیامبر الهی در زمان خودش نگهبان معبد سلیمان(معبد بزرگ یهودیان) در اورشلیم (بیت‌المقدس کنونی) بوده و به همین جهت دارای شأن و مقام مذهبی خاصی نزد پیروان دین یهود است و نام ایشان در کتاب تورات عهد عتیق که برای یهودیان بسیار معتبر است، ذکر شده است.

آرامگاه این پیامبر الهی در شهرستان تویسرکان قرار دارد و هر ساله گردشگران و زائران بسیاری را به خود جذب می‌کند که بحث اسکان این افراد بسیار مهم است، به همین جهت جویای طرح‌های موردنظر در این زمینه شدیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان در گفت‌وگو با ایسنا، از ساخت زائرسرا درجوار آستان حبقوق نبی(ع) خبر داد.

حمیدرضا نوروزی بیان کرد: مردم و مسئولان طی چندین سال خواستار اجرای طرحی مفید و موثر در آرامگاه حبقوق پیامبر بودند که به لطف خدا و یاری تمام مسئولان طرحی مصوب شد.

وی ادامه داد: تصویب طرح موردنظر و اجرای آن 3 سال طول کشید و در حال حاضر منابع ابتدایی و نقشه ساخت بنا را آماده کرده و پروژه در مرحله فونداسیون است.



نوروزی درباره مدت زمان ساخت کامل این طرح، مطرح کرد: با توجه به اعتبارات و منابعی که داریم اسکلت فلزی این سازه تا یک‌ماه آینده برپا خواهد شد اما با این حال با کمبود اعتبار مواجه هستیم و به مشکل بر خواهیم خورد.

وی در توضیح طرح‌های مصوب شده، گفت: در نقشه ساخت با توجه به فضای پیش‌بینی شده، بحث اسکان زائران درنظر گرفته شده است که اجرای این طرح زمان‌بر بوده و ما چشم‌اندازی بلندمدت در این‌باره داریم.

رئیس اداره اوقاف تویسرکان اضافه کرد: در فاز اول این طرح قصد ساخت 28 زائرسرا به صورت تک‌خواب، دوخواب و سوئیت معمولی داریم و در فاز دوم اگر مسئولان اعتبارات مورد نیاز را تأمین کنند به ساخت تالار قرآن و شبستان برای برگزاری مراسمات مذهبی شهرستان می‌پردازیم.

وی با اشاره به بحث دستبرد دو سارق به این بنای مقدس، تصریح کرد: این اتفاق مربوط به دهه 70 بوده که به بخشی از قسمت قبر این پیامبر آسیب زده و بخشی از جمجمه ایشان که سالم بوده، مشخص شده است.

نوروزی در پایان گفت: طی سال‌های اخیر هرگز دستبردی رخ نداده و مستندات اتفاق قبلی شامل فیلم و عکس‌های مربوط به این دستبرد موجود است.



انتهای پیام


9973333
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» در حالی ۶۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد بابل فاقد مسکن هستند، که باوجود آمادگی کمیته امداد برای ساخت مسکن برای مددجویان، خانواده ها زمینی برای ساخت خانه ندارند، که این امر به چالشی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بابل تبدیل شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است