استانی 22:55 - 24 مهر 1398

گزارش خسارت ۸ هزار میلیاردی سیل به قرارگاه بازسازی ارائه نشد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات و اعتبارات دولتی برای جبران خسارات سیل گفت: کمک دولت برای عمران و جبران خسارات سیل لرستان آیا بیش از هزار میلیارد بوده است؟  

 آیا این برآورد خسارات سیل لرستان درست است؟ اگر درست است چرا به قرارگاه بازسازی برده نشده است؟

وی با بیان اینکه آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفری که به لرستان داشتند مدعی بودند که گزارش این ۸ هزار میلیارد خسارت به تهران و وزارت کشور و قرارگاه بازسازی سیل نیامده است، تصریح کرد: ایشان گفتند هرچه مصوب شد ما دادیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: آیا این برآورد خسارات سیل لرستان درست است؟ اگر درست است چرا به قرارگاه بازسازی برده نشده است؟ اگر برده شده نظرات آقایان چیست.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه ما پاسخ به این مسائل را مطالبه کرده ایم تا برای مردم و رسانه ها مشخص شود، افزود: ۸ هزار میلیارد خسارت سیل بوده است، یا باید بگوییم واقعی نبوده خوب اشکال ندارد بیایید بگویید، اگر درست است چرا تنها هزار میلیارد یعنی ۱۲ درصد تخصیص یافته است.

آقایان بیایند جواب منطقی و عقلانی بدهند

وی با اشاره به اینکه آقای نوبخت هم دستور دادند به اینکه این مسائل بررسی شود، گفت: چرا برآورد خسارات سیل لرستان را نبرده اند در قرارگاه بازسازی سیل مصوب کنند و اعتبار بگیرند. این یک مطالبه است. رهبر معظم انقلاب فرمودند مطالبه گری کنید، این یک نوع مطالبه گری است. آقایان بیایند جواب منطقی و عقلانی بدهند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: حالا که سازمان برنامه و بودجه و دولت اعلام آمادگی کرده پول دارد و می تواند برای بازسازی بدهد، چرا نرویم اعتبار برای استان بگیریم.

تفاوت ۲ هزار میلیاردی در آمار پرداخت اعتبارات جبران خسارات سیل

براساس این گزارش، روز گذشته رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در جریان سفر به لرستان با انتقاد از تفاوت در آمار پرداخت اعتبارات جبران خسارت سیل گفت: دولت ۳ هزار میلیارد به لرستان تخصیص داده در حالی که این آمار هزار میلیارد اعلام شده است.

نوبخت خطاب به استاندار لرستان با تاکید بر اینکه از شما طلب می کنم کمیته بررسی این مسئله را به ریاست دکتر عدل تشکیل داده و قبل از پایان هفته علت تفاوت آمار گزارش داده شود، اظهار داشت: سه برابر عدد است، خیلی تفاوت دارد. ۳ هزار میلیارد تومان پرداختی هایی است که به این امر اختصاص یافته و با هزار میلیارد متفاوت است.


10268765
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است