استانی 10:15 - 05 اردیبهشت 1397
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان گفت: بخش تعاون شهرستان کاشان سال گذشته معادل دو میلیون و 294 هزار دلار عرقیجات گیاهی و آلیاژ سرب به کشورهای خارجی صادر کرد که نسبت به سال 95 بیش از 75 درصد رشد داشته است.

صادرات بیش از 2 میلیون دلار عرقیجات گیاهی و آلیاژ سرب از کاشان

به گزارش خبرنگار ایسنا، حسن رمضانی در نشست خبری، اظهار کرد: سال گذشته با تصویب کارگروه اشتغال کاشان، با ارائه تسهیلاتی معادل 1030 میلیارد ریال در قالب طرح تکاپو، برای 450 نفر شغل ایجاد شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان افزود: با هدف توسعه مشاغل خانگی و اجرای سیاست اشتغالزایی، 98 نفر از شهروندان به بانک های عامل معرفی شدند و رقمی معادل 29 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت کردند که برای 322 فرصت شغلی ایجاد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته براساس گزارش کارگروه اشتغال کاشان، نام 3500 نفر در سامانه رصد اشتغال شهرستان ثبت شد که اکنون مشغول به کار هستند، هم چنین 1500 نفر آنها از کاریابی غیردولتی به واحدهای تولیدی اقتصادی معرفی شدند.

رمضانی با اشاره به اهمیت توسعه بهداشت محیط کار در صنایع، تاکید کرد: حادثه های ناشی از کار 12 درصد و آمار حادثه های فوتی ناشی از کار در شهرستان 11 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وی گفت: با مشارکت 200 نفر از شهروندان در سال گذشته، 10 شرکت تعاونی جدید با سرمایه 171 میلیارد ریال تشکیل شد که زمینه اشتغال 115 نفر در شهرستان فراهم شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان افزود: با هدف صیانت از نیروی کار و رصد اشتغال تبعه های خارجی، 473 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شد که مدیران کارخانه های متخلف به علت به کارگیری کارگران فاقد پروانه اشتغال، رقمی معادل 430 میلیون ریال جریمه و در نهایت 63 نیروی کار ایرانی جایگزین آنها شدند.

وی تصریح کرد: 1950 مورد شکایت در سال گذشته رسیدگی شد که نزدیک به 500 مورد از این شکایت ها به صورت توافقی بین کارگران و کارفرمایان حل و فصل شد که این مورد نیز نسبت به سال پیش از آن، سه درصد رشد داشت.

انتهای پیام


9757593
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است