استانی 14:32 - 09 مهر 1393
سمنان؛
معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور از اجرایی هفت هزار و 500 طرح تحقیقات در حوزه های مختلف کشاورزی و دامداری و ... خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، اسکندر زند در شهمیرزاد اظهار داشت: تحقیقات این سازمان از بخش شیلات تا طرحهای مربوط به جنگلها و مراتع را فرامی گیرد.

وی افزود: پروژه های تحقیقاتی اجرایی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در استانهای مختلف بیشتر مشکل محور و در برخی موارد آینده محور هستند.

زند با اشاره به وجود پدیده خشکسالی در بیشتر استانهای کشور و تغییر اقلیم در کشور، خاطرنشان کرد: بیشتر پروژه های تحقیقاتی این سازمان با رویکرد بررسی تاثیر تغییر اقلیم بر کشاورزی و همچنین در حوزه های به زراعی و به نژادی متمرکز بر مساله کم آبی است.

معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات به ابلاغ سیاستهای کلی علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری اشاره و با بیان امیدوارکننده بودن مفاد این سیاستها، تاکید کرد: در این سیاستها پیش بینی شده که تا سال 1404 چهار درصد از تولید ناخالص ملی به بخش تحقیقات در کشور اختصاص یابد که با تحقق این امر، توجه به تحقیقات هشت برابر وضعیت فعلی خواهد بود.

اسکندر زند با اشاره به اینکه سال گذشته کمتر از نیم درصد از تولید ناخالص ملی به امر پژوهش و تحقیقات در کشور تعلق گرفته است گفت: سهم بخش کشاورزی در این میان بسیار ناچیز بود و غیرقابل بیان بود که امیدوارم در سالجاری این اعتبار بهبود یابد./ش/ن


4849135
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است