سیاسی 17:13 - 06 خرداد 1395
آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیامی به مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، مجلس شورای اسلامی را که تداوم برگزاری مجالس ملی کشورهای پیشرفته به عنوان ضرورت‌ نوین نهادینه شدن دمکراسی در دنیا است، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی از نخستین سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دانست.

پیام هاشمی رفسنجانی به مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایسنا، متن کامل پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی که توسط نمازی، عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی قرائت شد، به شرح ذیل است:

مجلس شورای اسلامی که تداوم برگزاری مجالس ملی کشورهای پیشرفته به عنوان ضرورت‌ نوین نهادینه شدن دمکراسی در دنیا و دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی از نخستین سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است، اگرچه وظایف تقنینی شورای انقلاب را به عهده گرفته، اما هم در گستردگی برخاسته از آرای مستقیم مردم و هم به عنوان یک قوه مصرّح در قانون اساسی، امتیازات ویژه‌ای دارد.

برگزاری 9 دوره چهار ساله و آغاز به کار دوره دهممجلس شورای اسلامی که مظهر اراده مردم و نتیجه فریاد خاموش رأی آنها در انتخابات است، به شکل طبیعی مانع تداوم حضور برخی از شخصیت ها در آن نهاد تأثیرگذار است که مطمئناً در طول حضور در قوه مقننه و به ویژه فعالیت در کمیسیون‌های متعدد و تخصصی، تجربیات ارزنده‌ای اندوخته‌اند که سرمایه‌ای ارزشمند برای نظام، کشور و مردم است.

گردهمایی نمایندگان ادوار مجلس که فارغ از اندیشه‌های سیاسی آنان است، مجمعی برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بالقوه کسانی است که علاوه بر تجربیات ارزشمند، آرای یک دوره یا ادوار مختلف مردم حوزه‌های انتخابیه خویش را به عنوان سند افتخار در زندگی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خود دارند و به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی در مقاطعی از تاریخ انقلاب اسلامی، حضوری ماندگار دارند.

با گرامیداشت نام و یاد کسانی که روزگاری نماینده مجلس بودند و امروز روی در نقاب خاک کشیده‌اند، توجه همه حاضران در این گردهمایی را به فراز و فرودهای انقلاب اسلامی در تمام 38 سال گذشته معطوف می‌دارم که هر وقت منافع ملی، اساس وحدت و همدلی شده، کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفت و هر زمان نگاه باندی و جناحی، عامل تفرقه شده، هم حرکت توسعه کشور در ابعاد داخلی کند و متوقف شده و هم در سیاست خارجی برای دفاع از عملکرد انقلاب به لکنت افتادیم.

اینجانب که خود نیز عضو مجمع نمایندگان ادوار مجلس هستم، از مسؤولین برگزاری این گردهمایی تشکر می‌کنم و حسن سلیقه آنان برای زمان برگزاری گردهمایی را، آن هم در آستانه آغاز به کار مجلس دهم می‌ستایم و امیدوارم مجموعه مباحث و تصمیم‌گیری‌ها در جهت ارتقای جایگاه نظام و سربلندی ایران اسلامی باشد.

انتهای پیام


7927780
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ائتلاف امناء گفت: شب گذشته شورای مرکزی ائتلاف امناء فهرست ۱۶ نفره خود را نهایی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی گفت: از طرح‌های عمرانی مهم پنج استان از طریق رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌ها گره گشایی شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست‌های آموزشی فشرده نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم، پس از ۲ روز و برگزاری ۲۱ کلاس در موضوعات مختلف تقنینی و نظارتی به پایان رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه امروز در پاسخ به درخواست وزیر خارجه استونی درباره کشتی توقیف شده و آزادی خدمه استونی توضیحاتی داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» متقی فر گفت: اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری و شورای ائتاف نیروهای انقلاب است، اعلام شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در جریان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد عیادت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه برگزار شد و در این جلسه نسبت به برنامه ریزی سیاست‌های کلان حزب در سال جاری تبادل نظر صورت گرفت.  
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلسه بررسی مسائل، راهکار‌های رفع موانع و تامین مالی مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیس جمهور برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به عملکرد رسانه‌های نظام سلطه گفت: رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی نیز بایستی با آرایش جنگی و به صورت منسجم برای دفاع از امنیت و منافع ملی نقش آفرینی کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه ایران اعلام کرد: در چارچوب اجرای قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح تعدادی از نهاد‌ها و اشخاص انگلیس تحریم می‌شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است