استانی 02:55 - 11 تیر 1394
سنندج؛
مدیرکارگاه تولیدی فرش درسنندج گفت: فرش تک پود سنندج فرشی منحصربه فرد، زیبا، تخصصی و دارای برندجهانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از سنندج: اشرف رستم پور بااشاره به اینکه دو فرش سنندج و بیجار کردستان دارای برند جهانی هستند، گفت: فرش تک پو دسنندج فرش منحصر به فرد، زیبا، تخصصی و دارای برند است که به کشور ایتالیا صادر می شود.


وی افزود: طرح های گل میرزا علی، ماسی درهم، عروس و داماد، بوته جقه، کلاو فرنگ، سه ترنج، جقه و قندیل از طرح های اصیل فرش در سنندج هستند. 


مدیر کارگاه تولیدی فرش در سنندج بیان کرد: تولید این کارگاه در سال 500 متر است که از سال 87 به صورت متمرکز با سابقه 60 ساله شروع به کار و برای 40 نفربه صورت مستمر و 100 نفر به صورت پاره وقت شغل ایجاد کرده است.


رستم پور از ارائه آموزش های فرش بافی در رده های مختلف در این کارگاه تولیدی خبر داد و افزود: این دوره‌های آموزشی پنج روزه به صورت مستمر در حال برگزاری است و افرادی که آموزش می‌بینند در صورت تمایل می‌توانند در همین مجتمع مشغول به کار شوند.


وی فرش سنندج را بادوام ترین، قدیمی ترین، سبک ترین و با کیفیت ترین فرش دنیا عنوان کرد و گفت: واحد تولیدی فرش یکی از واحدهای موفق استان است و تولیدات خود را بر اساس نیاز مشتری و بازار عرضه می کند.


انتهای پیام/ح

6678090
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است